AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Bugatti Veyron komt in 2005'
De Bugatti EB 16.4 Veyron gaat volgend jaar in productie. Dat tekent het Franse dagblad Libération op uit de mond van Georges Keller, die is belast met de communicatie rond de luxe merken van Volkswagen.
De Bugatti EB 16.4 Veyron gaat volgend jaar in productie. Dat tekent het Franse dagblad Libération op uit de mond van Georges Keller, die is belast met de communicatie rond de luxe merken van Volkswagen.
De start van de productie van de 1001 pk sterke en 406 km/h snelle 16-cilinder van Bugatti is al diverse malen uitgesteld. Nu wordt de tweede helft van 2005 dus als streeftijd genoemd. Volkswagen is al sinds 1998 bezig om het legendarische automerk Bugatti nieuw leven in te blazen.
Georges Keller wijt het uitstellen van de productie aan het gewicht van de EB 16.4 Veyron. "Vergeleken met de concurrentie is de Bugatti nog te zwaar. De auto is nog niet perfect, vandaar dat de productie nog niet is gestart." Als de auto op de markt komt, hangt er een prijskaartje aan van een miljoen euro – en daar komen de belastingen nog bij.
Als de productie in het Noord-Franse Molsheim – de oorspronkelijke thuisbasis van Bugatti – eindelijk start, zullen vijftig Veyrons per jaar worden gebouwd. "Door alle investeringen, is het onmogelijk geworden om geld te verdienen aan de auto," aldus Keller. Voor 2009 staat een kleinere en beter betaalbare Bugatti op de planning.
Georges Keller wijt het uitstellen van de productie aan het gewicht van de EB 16.4 Veyron. "Vergeleken met de concurrentie is de Bugatti nog te zwaar. De auto is nog niet perfect, vandaar dat de productie nog niet is gestart." Als de auto op de markt komt, hangt er een prijskaartje aan van een miljoen euro – en daar komen de belastingen nog bij.
Als de productie in het Noord-Franse Molsheim – de oorspronkelijke thuisbasis van Bugatti – eindelijk start, zullen vijftig Veyrons per jaar worden gebouwd. "Door alle investeringen, is het onmogelijk geworden om geld te verdienen aan de auto," aldus Keller. Voor 2009 staat een kleinere en beter betaalbare Bugatti op de planning.
Plaats een reactie
Lees ook
Nieuws
Michelins PAX-band is wat een Scenic en een Veyron samenbindt
Achtergrond
Zonder Ferdinand Piëchs schetsje van een achttiencilinder was Bugatti nooit nieuw leven ingeblazen
Nieuws
Bugatti Tourbillon krijgt bizar veel uitlaten met ‘sportpakket’
Reportage
Bugatti EB110: Italiaanse Bugatti was tijd ver vooruit, maar had markt tegen
Nieuws