Braziliaanse Puma keert terug met GT 2.4 Luminari
Eerste model in kleine oplage
De Puma GT 2.4 is een compacte sportcoupé met een uitneembaar dak, wat de auto tot een targa maakt. De koets is ontworpen met verwijzingen naar het verleden en is vervaardigd uit met koolstofvezel versterkt glasvezel. Dat helpt het totaalgewicht te beperken tot zo'n 915 kilo. De auto is op 17-inch wielen geplaatst.
Een 180 pk en 245 Nm sterke 2,4-liter viercilinder stuurt z'n vermogen via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. In een kleine oplage van 10 stuks komt de auto op de Braziliaanse markt beschikbaar. De auto gaat omgerekend zo'n 40.000 euro kosten.
De aanzet tot het merk Puma werd gegeven door een project van scheurneus Rino Malzoni in 1964. In opdracht van DKW-Vemag, het Braziliaanse bedrijf dat DKW's produceerde in het Zuid-Amerikaanse land, ontwikkelde hij een sportauto. In 1964 verscheen een eerste exemplaar op de weg. Twee jaar later, in 1966, werd de merknaam Puma in het leven geroepen. Toen DKW-Vemag in 1967 in handen kwam van Volkswagen, werd een nieuw model op basis van de Karmann-Ghia ontwikkeld, de 1600 GTE. Later kreeg dit model gezelschap van een cabriolet met de naam 1600 GTS. De daaropvolgende jaren werd onder andere de Volkswagen Brasilia als basis voor nieuwe modellen gebruikt. In de jaren tachtig gingen de rechten van merknaam Puma van hot naar her. In 1995 rolde de voorlopig laatste Puma, de AM4, van de band, al keerde het merk in 2006 terug in Zuid-Afrika. Daar werd in een zeer kleine oplage een sportcoupé gebouwd.
Lees ook

Ford Mustang ook (bijna) klaar voor Le Mans

Toyota onthult Le Mans-racer met waterstof-verbrandingsmotor

Alpine toont Le Mans-racer A424 Bèta

Tesla Model 3 Long Range AWD (2023)

Tesla Model 3 Long Range AWD (2023)

Porsche Mission X: elektrisch vervolg op 918 en Carrera GT
Lezersreacties (24) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.