BMW X4 maakt Ringdebuut
In april van dit jaar liet BMW ons in Genève met een concept-car al zien welke kant het op gaat met de X4, de auto die de leemte tussen de X3 en X5 moet opvullen. Nu wijken studiemodellen van BMW over het algemeen niet veel af van het uiteindelijke productiemodel dus wanneer de auto halverwege volgend jaar op de markt komt, zullen we niet stijl achterover slaan van het design. Dat loopt gewoon netjes in de pas met dat van de andere modellen.
Ten opzichte van de laatste keer dat we een gecamoufleerde X4 spotten, zien we weinig tot geen optische veranderingen. Oftewel: er zit nog steeds flink wat afplaktape op de auto. Het is wel de eerste keer dat we 'm op de beruchte Nordschleife van de Nürburgring zien, een teken dat BMW nu serieus bezig is met de afstemming van het onderstel. Omdat de X4 z'n basis deelt met de X3 zal dat vermoedelijk geen enorm ingewikkelde klus voor de techneuten zijn maar we gaan ervan uit dat de coupéversie van de X3 een iets sportiever karakter zal krijgen. Ook zal de balans van de auto iets anders zijn aangezien de X4 lager en breder is dan de X3.
De BMW X4 maakt begin 2014 z'n debuut en zal het dan opnemen tegen onder andere de Range Rover Evoque. We verwachten dezelfde motoren-lineup als in de X3 en het zou ons niets verbazen als BMW te zijner tijd met een M-versie op de proppen komt. Die is er immers niet van de X3 en de sporiever gelijnde X4 leent zich daar uitstekend voor.