AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW M6 uit productie
57
De nieuwe BMW 6-serie laat nog even op zich wachten, maar de M6 houdt het alvast voor gezien. Daarmee is ook een einde gekomen aan de productie van de 5,0-liter V10 van BMW's M-divisie.
Dat meldt Autocar. De opvolger van de M6 (foto 2) krijgt geen V10 meer onder de kap. Net als bij de volgende generatie M5 kiest de M-divisie –op vriendelijk doch dringend advies van de directie in München- voor een V8 met twee turbo's. De keuze is ingegeven door de druk om de CO2-emissies te beperken, dit gaat gemakkelijker met een geblazen motor. Het vermogen komt ondanks de lagere uitstoot boven de 550 pk te liggen, waar de huidige het schopt tot 507 pk.
BMW is momenteel flink aan het testen met de 6-serie. We verwachten daarom over niet al te lange tijd een eerste levensteken zonder psychedelische camouflage. Op de Autosalon van Parijs wil BMW de aandacht vestigen op de X3, maar Los Angeles (november) of Detroit (januari) zijn goede kandidaten. De M6 volgt later, waarschijnlijk pas in 2012.
BMW is momenteel flink aan het testen met de 6-serie. We verwachten daarom over niet al te lange tijd een eerste levensteken zonder psychedelische camouflage. Op de Autosalon van Parijs wil BMW de aandacht vestigen op de X3, maar Los Angeles (november) of Detroit (januari) zijn goede kandidaten. De M6 volgt later, waarschijnlijk pas in 2012.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Designdrive BMW 6-serie E24: waarom dit de ultieme sharknose en een designicoon is
Achtergrond
Z9, waar kennen we dat ook alweer van? Precies, van deze BMW Concept
Proefrit
BMW 635 CSi - Verslavend en dan is dit niet eens de M
Nieuws
‘BMW 6-serie keert terug in plaats van 8-serie’
Designreview