BMW 7-serie wordt gefacelift: ook Neue Klasse-lijnen?
Koerswijziging
BMW is druk bezig met het implementeren van zijn nieuwe Neue Klasse-designtaal. Die komt straks niet alleen op nieuwe EV's terug, maar ook op bestaande modellen, al dan niet met brandstofkracht. De BMW 7-serie (en de i7) lijkt er ook aan te moeten geloven.
Aan gecamoufleerde nieuwe of gefacelifte BMW's geen gebrek de laatste tijd. Zo wierpen we recent een blik op de gefacelifte 5-serie en i5, de nieuwe 3-serie en i3, de nieuwe elektrische 'M3' en de volgende generatie X5. Die auto's hebben behalve hun merknaam allemaal nog iets gemeen: ze krijgen ontwerpinvloeden van de Neue Klasse-concepts. Waar die ontwerptaal aanvankelijk exclusief voor de puur elektrische Neue Klasse-auto's bestemd leek, werd later duidelijk dat het bij BMW de algeheel leidende designrichting wordt. Nu treffen we de 7-serie/i7 voor het eerst gecamoufleerd aan en dan weet je dus eigenlijk al een beetje welke kant het voor dat model ook op gaat.
Toch heeft BMW het knap voor elkaar gekregen om de markant vormgegeven toplimo niet te veel prijs te laten geven. Het is nog lastig in te schatten hoe de koerswijziging uitpakt. De koplampen zitten nog op dezelfde plek en verder zien we ook nog geen noemenswaardige veranderingen. Dat lijkt te suggereren dat de 7-serie en i7 niet zo drastisch veranderen als bijvoorbeeld de 5-serie. Toch is het goed mogelijk dat de hoog op de neus geplaatste dagrijverlichting (hierop niet te zien) daar verdwijnt en elders terugkeert, om de 7-serie toch een behoorlijk andere aanblik te geven. Aan de achterkant is de boel al net zo stevig ingepakt. Dat wijst in elk geval doorgaans op grondige veranderingen.
Je hoort het al, het is vooral nog een eerste teken dat er wat aardig op de schop gaat bij de BMW 7-serie en i7. Voor meer details is het nu nog even te vroeg. We verwachten dat de gefacelifte BMW 7-serie nog zomaar een jaar op zich laat wachten.