Binnenkort op het circuit: Ferrari F430 Challenge

Ferrari F430 Challenge
Ferrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F430 ChallengeFerrari F4300 Challenge
Ferrari pakt op de IAA in Frankfurt uit met de F430 Challenge, de raceversie van de F430. Voorlopig is de auto alleen nog geschikt voor op de circuits; waarschijnlijk komt er later ook een straatversie van. Daarnaast zijn aan de 612 Scaglietti voor het nieuwe modeljaar de nodige aanpassingen gedaan.
Ferrari pakt op de IAA in Frankfurt uit met de F430 Challenge, de raceversie van de F430. Daarnaast zijn aan de 612 Scaglietti voor het nieuwe modeljaar de nodige aanpassingen gedaan.

Vanaf het volgende raceseizoen krijgt de Ferrari 360 Challenge er bij de Ferrari Challenge Trofeo concurrentie bij van de F430 Challenge. In 2007 verdwijnen de 360's volledig van het circuit ten faveure van deze F430. Voorlopig is het nieuwe model alleen nog te koop voor circuitgebruik; naar alle waarschijnlijkheid wordt in een later stadium ook een straatversie van deze raceauto gebouwd.

De F430 Challenge is voorzien van dezelfde techniek als het normale model. Dat wil zegge dat er achterin een V8 ligt met 490 pk. Daarnaast is de auto aangepast aan de eisen van het circuit. Zo is de Challenge als eerste race-Ferrari uitgerust met keramische remschijven. De sequentiële versnellingsbak werkt op dezelfde manier als die in de F1-auto; daardoor kan de Challenge in de meest extreme omstandigheden in 150 milliseconden van verzet wisselen. De F320 redt dat niet in circuit-omstandigheden. Door Pirelli zijn speciaal voor deze auto 19 inch slicks ontwikkeld. Zonder brandstof weegt de auto 1.225 kilo.

Het stuur heeft knoppen waarmee kan worden gecommuniceerd met de mensen in de pitstraat. Bovendien is het rad voorzien van een nieuw systeem waarmee het nog sneller kan worden losgehaald. Aan de achterzijde zijn er centrale uitlaatpijpen en een nieuwe grille moet zorgen voor een betere afvoer van de warme lucht van de motor.

612 Scaglietti

De in 2004 geïntroduceerde Ferrari 612 Scaglietti is voor modeljaar 2006 de standaarduitrusting licht gewijzigd. De auto heeft nu lederen bekleding die in dezelfde kleur als de stoelen doorloopt in de A- en C-stijl. Er is een nieuwe radio/ cd-speler met satellietnavigatie en stemherkenning. Ook is er standaard een MP3-spelr, Bluetooth en ook parkeersensoren aan de achterzijde zijn voortaan standaard.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.