AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Autofabrikanten spelen in op milieueisen VS
Nu de nieuwe milieuwetten in de Verenigde Staten een feit zijn, zien de autofabrikanten de bittere noodzaak tot innovatie. De manier waarop de fabrikanten zuiniger auto's willen fabriceren, verschilt echter.
Ford gaat downsizen. Dit zal het concern niet alleen op de Europese markt doen: Ford bedient ook de Amerikaanse markt in de toekomst met compacte, direct ingespoten turbomotoren.
General Motors gelooft juist in de elektrische auto. De automobielgigant heeft hiertoe het E-Flex platform ontwikkeld, waarop de Chevrolet Volt en de Opel Flextreme gebaseerd zijn.
Toyota gaat zich richten op gewichtsreductie. Door het gebruik van lichtere materialen zullen de. Ook in de toekomst vormt de hybridetechnologie het speerpunt van Toyota's milieustrategie.
Omdat het Witte Huis gisteren de '35 mpg rule' ondertekende, mogen nieuwe auto's in de Verenigde Staten in 2020 nog maar 6,7 liter brandstof per 100 kilometer verbruiken.
Plaats een reactie