AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Audi facelift TT
117
Ja, ook wij moesten heel goed kijken, maar Audi heeft wel degelijk de TT gefacelift. Hier heeft u de eerste beelden én de officiële informatie.
De gefacelifte TT heeft een nieuwe voorbumper met grotere luchtinlaten. Audi heeft de ringen om de mistlampen verchroomd. De spijlen van de singleframe grille zijn nu in hoogglans zwart en natuurlijk zijn er aan beide kanten dagrijlichten, die bestaan uit twaalf led-lampen. In de achterlichten laten andere reflectoren de geoefende spotter (m/v) zien dat dit een gefacelifte TT is.
Door de facelift neemt de lengte van zowel de Roadster als de Coupé met twee centimeter toe naar 4,19 meter. De breedte en de hoogte van beide auto's blijven gelijk. Er zijn vier nieuwe kleuren: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red en Dakota Gray.
Binnenin hebben de ontwerpers elementen met aluminiumlook gebruikt voor het stuurwiel, de middenconsole en de middenconsole en de deurgrepen. De aluminium strip boven het dashboardkastje is nu grijs. Er zijn drie nieuwe interieurkleuren: Nougat Brown, Titanium Gray en Garnet Red.
Door de facelift neemt de lengte van zowel de Roadster als de Coupé met twee centimeter toe naar 4,19 meter. De breedte en de hoogte van beide auto's blijven gelijk. Er zijn vier nieuwe kleuren: Scuba Blue, Oolong Gray, Volcano Red en Dakota Gray.
Binnenin hebben de ontwerpers elementen met aluminiumlook gebruikt voor het stuurwiel, de middenconsole en de middenconsole en de deurgrepen. De aluminium strip boven het dashboardkastje is nu grijs. Er zijn drie nieuwe interieurkleuren: Nougat Brown, Titanium Gray en Garnet Red.
2.0 TFSI
Het motorenpalet blijft gelijk, met een uitzondering: de 2.0 TFSI. De 2,0-liter TFSI had een vermogen van 200 pk, waar de nieuwe de beschikking heeft over 211 pk. De sprint naar 100 km/h kost met de handbak 6,1 seconden, de topsnelheid is 245 km/h. Optioneel is de 2.0 TFSI beschikbaar met Quattro en S-Tronic. Met S-Tronic kost de sprint naar 100 km/h 5,6 seconden.
De introductie van dit blok is overigens geen verrassing, want in diverse andere modellen van de Volkswagen Groep (Golf GTI, Scirocco 2.0 TSI) heeft de 200 pk sterke 2,0-liter viercilinder ook al het veld moeten ruimen voor het nieuwe blok. Tegelijkertijd met de oude 2.0 TFSI vervalt ook de 3.2 FSI zescilinder voor de Audi TT.
De rest van het motorengamma bestaat uit de 1.8 TFSI (160 pk) en 2.0 TDI (170 pk). Ook de TTS (272 pk) is weer van de partij, voortaan met –optioneel- een nieuwe kleurencombinatie (zilver/zwart) voor het interieur. De topper blijft de 340 pk sterke TT RS.
Het motorenpalet blijft gelijk, met een uitzondering: de 2.0 TFSI. De 2,0-liter TFSI had een vermogen van 200 pk, waar de nieuwe de beschikking heeft over 211 pk. De sprint naar 100 km/h kost met de handbak 6,1 seconden, de topsnelheid is 245 km/h. Optioneel is de 2.0 TFSI beschikbaar met Quattro en S-Tronic. Met S-Tronic kost de sprint naar 100 km/h 5,6 seconden.
De introductie van dit blok is overigens geen verrassing, want in diverse andere modellen van de Volkswagen Groep (Golf GTI, Scirocco 2.0 TSI) heeft de 200 pk sterke 2,0-liter viercilinder ook al het veld moeten ruimen voor het nieuwe blok. Tegelijkertijd met de oude 2.0 TFSI vervalt ook de 3.2 FSI zescilinder voor de Audi TT.
De rest van het motorengamma bestaat uit de 1.8 TFSI (160 pk) en 2.0 TDI (170 pk). Ook de TTS (272 pk) is weer van de partij, voortaan met –optioneel- een nieuwe kleurencombinatie (zilver/zwart) voor het interieur. De topper blijft de 340 pk sterke TT RS.
Leipzig
Audi presenteert de TT op de Autoshow van Leipzig, die vandaag aftrapt. De vernieuwde TT verschijnt in juni bij de dealers. De prijzen zullen slechts marginaal verschillen.
Audi presenteert de TT op de Autoshow van Leipzig, die vandaag aftrapt. De vernieuwde TT verschijnt in juni bij de dealers. De prijzen zullen slechts marginaal verschillen.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Bandentest
Dit zijn de beste sportieve banden van 2025
Nieuws
Deze Audi TT is lekker blauw en lekker normaal – Liefhebber Gezocht
Op Zoek Naar
Met deze roadsters van €13.000 beleef je ultiem zomergenot
Designreview
Designreview eerste Audi TT: ‘Mede door dit icoon werd Audi een serieus te nemen premiummerk’
Praktijkervaring