Aston Martin ontketent Vulcan AMR Pro

Goodwood-knaller

Aston Martin Vulcan AMR Pro

Aston Martin heeft de kettingen losgelaten die de Vulcan AMR Pro op zijn plek hielden. De overtreffende trap van de al buitenissige Vulcan beleeft morgen zijn publieksdebuut tijdens het Goodwood Festival of Speed.

In maart scheen Aston Martin een lichtje op zijn AMR-label, een vlag waaronder de Engelsen extremere versies van bestaande modellen gaan voeren. Het AMR-label kent twee smaken: AMR en AMR Pro, waarbij die laatste nog een tandje harder is en meer is gericht op de hardcore bestuurder die zich graag mag uitleven op het circuit. De Vantage AMR, Vantage AMR Pro en Rapide AMR zijn al bekend en nu heeft Aston Martin ook zijn bizarre Vulcan kennis laten maken met de AMR-receptuur.

De Vulcan AMR Pro maakt uiteraard kennis met de wildste van de twee AMR-labels: AMR Pro. Van de in 2015 gepresenteerde supercar bestaat immers ook geen straatlegale versie.

Ook de Vulcan krijgt als AMR Pro een reeks aerodynamische extra's over zich heen gestort. De hele auto is overspoeld met een arsenaal aan spoilers en lipjes. Boven de voorste wielkasten vinden we louvres en ook monteert Aston Martin een fikse splitter.

Aston Martin produceert in totaal slechts 24 Vulcans. Een aantal daarvan is al bij klanten afgeleverd. Ook de al geleverde Vulcans kunnen door Aston Martin als AMR Pro worden uitgevoerd. Een nieuwe koolstofvezel afdekkap voor de motor brengt het gewicht met vijf kilo omlaag. Aan de achterzijde is een nieuwe spoiler geplaatst, die voor nog meer downforce moet zorgen. Aston Martin meet de downforce in Nm's en waar de originele Vulcan met 3.150 Nm tegen het asfalt werd gedrukt, loopt de neerwaartse druk voor deze Vulcan AMR Pro op tot maar liefst 4.000 Nm.

Aston Martin produceert in totaal slechts 24 Vulcans. Een aantal daarvan is al bij klanten afgeleverd. Ook de al geleverde Vulcans kunnen door Aston Martin als AMR Pro worden uitgevoerd.

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.