Amerikaanse crashtests met focus op achterbank

Andere focus door opkomst taxidiensten

Tesla Model S EuroNCAP crashtest
Amerikaanse botsproeven zullen een grotere focus leggen op de veiligheid op de achterbank van de geteste auto's. Vanaf 2019 zal de NHTSA ook crashdummies achterin de auto zetten.

De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) is zal vanaf 2019 nieuwe eisen stellen aan de botsproeven die het uitvoert. De Amerikaanse verkeersveiligheidsorganisatie zal vanaf dat jaar crashdummies op de achterbank zetten om meer focus te leggen op de veiligheid achterin de auto.

Dat schrijft Automotive News. Sinds 1978 voert NHTSA botsproeven uit met nieuwe modellen voor de Amerikaanse markt, maar heeft zich alleen geconcentreerd op inzitten voorin de auto. NHTSA zegt de veiligheid achterin steeds belangrijker te vinden in het kader van opkomende taxidiensten en autodeelprogramma's als Uber en Lyft waardoor in de toekomst meer mensen gebruik van de achterbank zullen maken. NHTSA verwacht dat het voor autofabrikanten nog een hele opgave wordt om de veiligheidstechnieken die de merken toepassen voor de voorste inzittenden, toe te passen voor passagiers op de achterbank.

Lezersreacties (19) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.