Alles over de Hyundai i10

Hyundai i10
Eerder deze zomer konden we de nieuwe Hyundai i10 al op onze site laten zien, nu is het tijd voor alle informatie over de auto.

De i10 groeit met 80 millimeter naar 3,67 meter. De breedte is nu 1,60 meter, 65 millimeter meer dan voorheen. De daklijn komt daarentegen 40 millimeter lager te liggen, op 1,50 meter om precies te zijn.

De nieuwe i10 heeft een bagageruimte met een inhoud van 252 liter, volgens Hyundai de grootste in z'n klasse. Met neergeklapte achterbank is de inhoud 1.046 liter.

De standaardkleuren zijn Pure White en Morning Glory (donkerblauw). Het metallic-kleurenaanbod is als volgt: Sleek Silver, Star Dust (grijs), Black Diamond en Montano Sky (lichtblauw). Speciaal voor de nieuwe Hyundai i10 zijn er nog twee nieuwe lakkleuren: Silky Beige en New Orange.

Onder de kap zijn er twee benzinemotoren te vinden. De importeur verwacht dat 90 procent van de Nederlanders kiest voor de 1,0-liter driecilinder. Deze heeft een vermogen van 66 pk en het maximumkoppel is 94 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 14,9 seconden en de topsnelheid is 155 km/h.

Het tweede blok is een 1,2-liter viercilinder. Deze mobiliseert 87 pk en 120 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 12,3 seconden en de topsnelheid is 171 km/h. Beide motoren zijn ook met een automatische transmissie te combineren.

De nieuwe i10 is zowel ontworpen als ontwikkeld in het Hyundai Motor Europe Technical Centre in Rüsselsheim in Duitsland. De auto loopt in de onlangs uitgebreide fabriek in het Turkse Ízmit van de band. Eind oktober staat de nieuwe i10 bij de Nederlandse dealers.

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.