AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Alles afgedekt met de Porsche 911 GTS
24
Porsche presenteert nog maar eens een nieuwe variant van de 911. De GTS is op basis van de Carrera S, maar doet er natuurlijk nog een schepje bovenop.
Volgend jaar rond deze tijd maken we kennis met de helemaal nieuwe Porsche 991, de opvolger van de huidige 997. Dat betekent niet dat je deze 911 als oud beestje kunt wegzetten. Dat het model nog steeds springlevend is, wordt nog maar eens bewezen door deze nieuwe GTS-versie die het gat moet opvullen tussen de Carrera S en de heftige GT3 met 435 pk.
Voor de GTS, die op de Autosalon van Parijs wordt onthuld, is de 3,8-liter zescilinder boxer opgevoerd tot 408 pk – 23 méér dan de Carrera S. Wat betreft prestaties ontloopt hij zijn mindere broeder nauwelijks. De sprint gaat met PDK-transmissie en Sport Chrono-pakket in 4,2 seconden. Dat is 0,1 seconde minder dan de S. Als topsnelheid wordt 306 km/u opgegeven waar de Carrera S 302 haalt. Ook het maximale koppel van 420 Nm blijft gelijk, al bereikt de GTS die al bij 4,200 tpm, wat 200 tpm eerder is dan de S. Porsche claimt dat het verbruik van de S en de GTS gelijk is. Beide lusten ze 10,2 liter op 100 km wat een CO2-uitstoot met zich meebrengt van 240 gr/km.
De GTS is te koop als coupé en cabriolet en kan worden geleverd met een handgeschakelde zesbak of de zeventraps PDK-transmissie. Hij is gemakkelijk herkenbaar aan zijn 4,4 centimeter bredere achterzijde. Dat stijlelement is doorgaans voorbehouden aan de vierwielaandrijvers, maar wordt nu ook op deze achterwielaandrijver toegepast. Verder zijn er 19 inch Spyder-wielen, een zwart gelakte spoilerlip en zijskirts en de typeaanduiding op de zijkant is er afhankelijk van de carrosseriekleur in het zwart of zilver. Ook aan de achterzijde is het deel tussen de uitlaatpijpen in het zwart uitgevoerd. Binnenin zijn er sportstoelen met alcantara-accenten, is er een Sport Design-driespaaks stuurwiel en ook de versnellingspook en handremhandel zijn uit die serie.
De Porsche 911 Carrera GTS Coupé is leverbaar vanaf 139.990 euro. De prijzen van de cabrio beginnen bij € 152.990,-.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Porsche 911 Cabrio 3.0 Carrera 4S | 18-Weg | BOSE | SportChrono | PDLS+ |
- 2020
- 26.808 km
€ 156.900

Porsche 911 Cabrio 3.6 Carrera
- 2011
- 112.961 km
€ 68.888

Porsche 911 3.8 Turbo S AKRAPOVIC UITLAAT | FRONT PPF | APPLE CARPLAY | STOELVERWARMING & VERKOELING | PTS GREY-BLACK | BOSE SOUND | CRUISE CONTROL | SUEDE HEMEL | LEDEREN STUURKOLOM | CARBON DASHBORD | 18 VOUDIG VERSTELBARE STOEL
- 2014
- 88.415 km
€ 129.800
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws