Alle schaamte overboord: Edo Hellboy Panamera S

Hellboy Edo Panamera S
Hellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera SHellboy Edo Panamera S
De Porsche Panamera S is van zichzelf al een auto met aardig wat 'road presence', maar Edo Competition maakt de auto nog een stuk heftiger. Het is zo'n heftige machine geworden, dat de Duitse tuner de benaming 'Hellboy' gerechtvaardigd acht.

Standaard is de Panamera S goed voor 400 pk, maar Edo Competition weet het vermogen van de V8 op te krikken naar 465 pk. Het maximumkoppel is 550 Nm. De sprint naar 100 km/h kost na de aanpassingen 4,6 seconden en de topsnelheid ligt 'boven 305 km/h'. Als we de reclamekreten op het flink getatoeëerde lijfje van de reclamemevrouw kijken, is de koek op bij precies 308 km/h.
Het nieuwe uitlaatsysteem zorgt niet alleen voor een flink sportiever geluid, het is ook maar liefst 35 kilogram lichter dan dat van Porsche. Voor de carrosserie gebruikt Edo Competition veel koolstofvezel, onder meer voor spoilerlippen, buitenspiegelkappen, koelopeningen bij de voorste wielkasten en een diffusor. Aan de achterzijde is er een 'ducktail' spoiler als eerbetoon aan de 911 Carrera RS.
De wielen hebben een diameter van 21 inch. Daarachter bevinden zich groene remklauwen. Optioneel legt Edo Competition de Porsche 30 millimeter dichter bij het asfalt. Voor het binnenste van de auto biedt de Duitse tuner speciale soorten leder en aluminium sportpedalen aan.

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.