Alfa Romeo Giulietta en Mito QV in het nieuw

Alfa Romeo Giulietta en Mito QV
Alfa Romeo neemt z'n Quadrifoglio Verde-modellen mee naar de salon van Genève. Bij zowel de Mito als de Giulietta gaat het slechts om fijnslijperij.

Eerst de Giulietta Quadrifoglio Verde (QV). Hier zien we voornamelijk wijzigingen aan de aandrijflijn. Onder de kap vinden we een vernieuwde 1.75 TBi-benzinemotor met 240 pk en 340 Nm. Schakelen gaat voortaan met een TCT-transmissie, terwijl de QV voorheen een handbak had. De sprint naar 100 km/h kost 6,6 seconden en de topsnelheid is 240 km/h.

De top-Giulietta krijgt bovendien een nieuw inlaatsysteem dat voor een fraaier geluid zorgt. De nieuwe matte Magnesio Grey-lak is speciaal beschikbaar voor de 500 exemplaren van de Launch Edition. Binnenin biedt de Giulietta QV een nieuw sportstuur, een nieuw instrumentarium en nieuwe stoelen met een combinatie van leer en alcantara.

Zelfde vermogen
Ook de Mito QV krijgt een opfrisbeurt. De techniek verandert hier niet: een 1,4-liter turbomotor met 170 pk en 230 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 7,3 seconden en de topsnelheid bedraagt 219 km/h. Het gemiddeld verbruik is 5,4 l/100 km, en dat betekent een CO2-uitstoot van 124 g/km.

De nieuwe top-Mito heeft aanpassingen aan de buitenspiegelkappen, grille, portiergrepen en de randen om de koplampen. Verder heeft Alfa Romeo z'n snelle kleintje nieuwe 17-inchwielen met daarachter rode remklauwen gegeven.

Alfa Romeo heeft het interieur van de Mito QV opgewaardeerd met zwart leer voor het stuurwiel, de handrem en de transmissiepook, instrumenten met een QV-logo en afwerking met koolstofvezellook.

De vernieuwde Quadrifoglio Verdes zijn vanaf mei verkrijgbaar op de diverse Europese markten.

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.