AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ai: de Marangoni Giulietta Quadrifoglio Verde
98
Zin om een fraaie auto als de Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde eens flink te 'verlelijken'? Breng 'm naar de jongens van Marangoni, en alles komt op z'n pootjes terecht.
Bandenfabrikant Marangoni zag de Alfa Romeo Giulietta QV als ideaal uithangbord voor de nieuwe bandenlijn, en heeft daarom de handen ineengeslagen met tuner TRC Italia voor een eigen interpretatie van de 'ultieme' QV. De 235/35 R19 banden hebben een fluorescerende, groene kleur. Als kers op de slagroom licht het pigment van de banden in het donker. De banden omringen 19-inch Karizzma wielen, die in het zwart zijn uitgevoerd.
De voorbumper is geïnspireerd op die van de Ferrari F430. De enorme luchtinlaten dienen voor de luchttoevoer naar de remmen. Achter monteert TRC Italia een forse diffusor. Een achterspoiler en sideskirts completeren de bodykit.
Ook qua rijprestaties gebeurt er het nodige. Allereerst onder de kap. Standaard is de 1,75-liter turbomotor uit de QV goed voor 235 pk, maar TRC Italia weet het blok op te fokken tot 286 pk. De ingenieurs hebben de auto bovendien 40 millimeter verlaagd en grotere remmen gemonteerd.
Voor het binnenste heeft Marangoni de hulp ingeroepen van Conte of Florence, fabrikant van golfkleding. De stoelen en deurpanelen hebben deurbekleding die verwijst naar de Schotse golftraditie. Verder strooit het bedrijf rijkelijk met alcantara en koolstofvezel. Wees gewaarschuwd: TRC Italia meldt dat het volgend jaar alle verfraaiingen van deze showauto in de catalogus opneemt!
De voorbumper is geïnspireerd op die van de Ferrari F430. De enorme luchtinlaten dienen voor de luchttoevoer naar de remmen. Achter monteert TRC Italia een forse diffusor. Een achterspoiler en sideskirts completeren de bodykit.
Ook qua rijprestaties gebeurt er het nodige. Allereerst onder de kap. Standaard is de 1,75-liter turbomotor uit de QV goed voor 235 pk, maar TRC Italia weet het blok op te fokken tot 286 pk. De ingenieurs hebben de auto bovendien 40 millimeter verlaagd en grotere remmen gemonteerd.
Voor het binnenste heeft Marangoni de hulp ingeroepen van Conte of Florence, fabrikant van golfkleding. De stoelen en deurpanelen hebben deurbekleding die verwijst naar de Schotse golftraditie. Verder strooit het bedrijf rijkelijk met alcantara en koolstofvezel. Wees gewaarschuwd: TRC Italia meldt dat het volgend jaar alle verfraaiingen van deze showauto in de catalogus opneemt!
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws