AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Achteruitkijkspiegel - Alfa 90

40 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Michiel en Nic gaan op afscheidstoernee met de Alfa 90 van eerstgenoemde. Aan boord gaat het over de Bentley Bentayga, de dilemma's van Cadillac, de vraag waar de Z van BMW Z4 voor staat en hoe je je hoofdsteun nu eigenlijk moet instellen. En zo'n 90, is dat eigenlijk niets voor jou, Nic?

Lezersreacties (40)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 6
Toch niet weer die Opel reclame vooraf...
Anoniem
Anoniem
  • 6
Prachtige Alfa 90! Mijn partner kocht er een, door mijn toedoen .
Een ruimteschip als je er in zit, al die knopjes en lichtjes, een feest, en liet andere "stoere" weggebruikers achter zich bij het optrekken.
Baas boven baas!
Ondergewaardeerd, maar wat een klasse!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Geen Opel-reclame hier. Leuk filmpje. Jammer dat de 90 weggaat, maar groot gelijk als je er niet in wil/kunt investeren. Mooi dat dit nu wel gaat gebeuren en volgens mij laat 'ie een dijk aan leuke herinneringen achter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Tis komkommertijd zullen we maar zeggen. Wel mooie Alfa!
Anoniem
Anoniem
  • 7
Wat ik me afvraag: Wie gaat nu z,n Tesla uitlenen aan een 19 jarige snotaap. Of überhaupt aan iemand anders. Hoe durf je het te vragen trouwens...
Anoniem
Anoniem
  • 3
Mooi geluidje zit er in die 90. En die lampjes in het interieur zijn ook een leuk detail. Ook in deze 90 zit dat ongrijpbare onbenoembare wat Alfa en Italiaans is. Op een of andere manier associeer ik hem met een Citroen DS, die ook die x factor heeft. Zal wel komen dat het auto's uit het D segment zijn, waar net iets meer moeite is gestoken in ontwerpdetails.
Parelmoer
Parelmoer
  • 1
Weer een lekker ritje met een AUTO. Tegenwoordig is het wagenpark AUTO & Koffiemolens.

@Mijn reactie is altijd de moeite waard. : Dat noemen ze nou mensen die impulsieve zijn, en dan nog eens dubbeltje op de eerste rang willen. Ik zou zeggen, vraag het een Taxichauffeur op Schiphol. Zal vast een gek bijzitten die wat extra's wil verdienen.
straatos
straatos
  • 0
Het geeft aan in wat voor enorme crisis Cadillac is beland... dat nota bene de mooiste Cadillac zo slecht verkoopt. Was ie bij wijze van spreken van Mercedes afkomsitg geweest, had ie heel waarschijnlijk beter verkocht.
geen voorkeur
geen voorkeur
  • 0
@ straatos

De Caddilac ELR is dan wel een schitterende auto, maar $75.000 vragen voor een, in feite, gerebadgede Chevrolet Volt die vanaf $34,170 te krijgen is, is toch teveel van het goede.
Mercedes doet dit in feite ook met de Smart Forfour (Renault Twingo rebadge), maar de prijs van de Forfour is niet het dubbele van de Twingo, dus wordt het acceptabel gevonden door de consument.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Mijn buurjongen is helemaal gek van Lamborghini. Zijn hele kamer hangt vol met posters van de Aventador. Ik heb hem een dagje rijden aangeboden in zo'n auto. Heeft iemand hier toevallig een Aventador die hij een dagje wil uitlenen? Oh ja, hij is onlangs 12 geworden, dus ik zal de auto besturen...
Anoniem
Anoniem
  • 3
Dat diepe kalm gorgelende geluid. Die gecarbureerde Nord blokken hadden af fabriek met standaard uitlaat zo'n geweldige on-ge-engineerde sound dat ik me nog steeds afvraag wat het geheim was.
Volvox
Volvox
  • 1
Mbt de Alfa Romeo 90 mis ik het verhaal over het (dashboard)koffertje. Bij Alphons Ruyl staat trouwens nog een erg mooie 90 (maar zonder koffertje)...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk filmpje weer. Goeie kleur ook voor die Alfa. ;-)
Hopelijk krijgt ie een goede baas die um voldoende aandacht geeft.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Volvox, dat koffertje zat m.i. alleen in de 2.5 QO versie. De 90 bij Ruyl staat er al ja-ren-lang. Dat kan aan de prijs liggen. Bij Prins staat er ook een, mét koffertje en een 3 liter...
Xu Bario
Xu Bario
  • 3
Ik heb een Alfa 90 2.5 QO gehad, met digitaal dashbord en de typische groene dakverlicting met een de typische bedieningsknopjes in de dakconsole. Was een geweldige auto met de uiterst evenwichtige transaxle wegligging en een zingende Busso V6.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie Alfa, bijzondere kleur. Blijft gelukkig bij een liefhebber.

Het viel op dat Michiel er Zukunfst van maakt ipv Zukunft. :-)
MelvinvdC
MelvinvdC
  • 4
Eerst een cadeau geven, dan pas kijken wat het kost. Iets met een beer, een huid en verkopen voordat je hem geschoten hebt...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Had hem op marktplaats gezien voor klein bier!
Anoniem
Anoniem
  • 2
Mocht ik ooit in de markt zijn voor een occasion Opel Insignia, dan doe ik het niet.
Zo kots ziek word je van die reclame voor ieder item van AutoWeek.
Ik weet nu echt wel dat een Opel Insignia met 102500 km ruikt, voelt en geluid maakt als een nieuwe.
Maar doe mij een lol en donder op met die commercial !
Serve
Serve
  • 0
De Alfa 90 Diesel had overigens een 5 cylinder motor van VM!
Weet niet of die ooit in Nederland geleverd is...
Anoniem
Anoniem
  • 1
@landrovertje

Maar dan is het dus wel tot je doorgedrongen dat een Insignia met 102500 km op de teller nog prima ruikt, voelt en klinkt. En dat is dus ook precies het doel van Opel, iedereen
moet weten dat een Insignia met 102500 km op de teller nog prima ruikt, voelt en klinkt.

Mensen die nog niet wisten dat een Insignia met 102500 km nog prima ruikt, voelt en klinkt, weten na het zien van de reclame dus wel dat een Insignia met 102500 km op de teller nog prima ruikt, voelt en klinkt.

Het zit 'm in de kracht van de herhaling. Als je tig keer hoort dat een Insignia met 102500 km nog prima ruikt, voelt en klinkt, dan ga je dat geloven...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Jammer dat we die automatische front spoiler niet in het werk hebben gezien. Was toen wel bijzonder
Volvox
Volvox
  • 2
@tipo162b: het koffertje was een extra op alle modellen (beide 2.0, 2.4 Turbo Diesel en 2.5 QO). Auto bij Prins is erg mooi...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Was weer genieten mannen! Prachtige wagen, die Alfa.
Volvox
Volvox
  • 0
@Serve: bij mijn weten is in Nederland enkel de 2.4 Turbo Diesel geleverd. Dit was een 4-cilinder met 81kw en 2393cc.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik hoor toch een pak rammels aan die Alfa als ze over een drempel rijden. Dit waren echt wel nog de rammelalfa's. Wat is dit merk er toch op vooruit gegaan. In mijn 159 hoor je na 9 jaar nog geen kraakje.
gheirunah
gheirunah
  • 0
die Audi 90 met vijfcilinder is ook erg leuk hoor. Maar doe mij maar de Alfa ondankt de 5 cilinder van audi klinkt die alfa nog leuker
Anoniem
Anoniem
  • 0
Belgboy, Alfa's zijn normale auto's geworden. Wat je daar ook van mag vinden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die Opel reclame betaalt (een deel van) deze gratis site.
Assenaar
Assenaar
  • 0
Dus de 90 had ook nog steeds dat carterdeksel dat er bij een verkeersdrempel vlot onderuit gereden kon worden. Dure grap; in een keer je olie kwijt. Crossovers zijn toch niet eens zo'n slecht idee ...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Herb Vinegar. Natuurlijk heeft deze gratis site sponsors nodig, dus reclame, dat is het probleem ook niet... maar het is iedere keer dezelfde reclame...en dat gaat de keel uithangen en heeft bovendien een averechts effect.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Erg mooi, "De Z staat voor Zoekumst"!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Neeeee heren, de Z komt inderdaad van de Z1, maar de letter verwees naar de vorm van de toen nieuwe/unieke achterasconstructie. Stylistisch kwam de Z terug in de zijkant, zij het dan maar aan één kant. Bij de latere Z-modellen slaat het dus eigenlijk nergens op, maar dat komt in de autoindustrie wel vaker voor.
carlos7
carlos7
  • 0
Ik heb er ook een gehad, nieuw gekocht in Nederland bij een alfadealer, de topversie QV met 2,5V6 die nog veel mooier klonk dan de AR 90 in deze video. Die werd dus wel degelijk geleverd in Nederland.
Helaas heb ik hem al vrij snel total loss gereden (zelf geen schrammetje. kooiconstructie was prima) dankzij het ontbreken van enig straatlicht bij een vrij scherpe bocht in een natte snelweg (dank u wel nederlandse overheid), daarna maar een iets minder snelle alfa 33 gekocht om weer tot rust te komen en die met veel plezier enkele jaren bereden.
Hejsan
Hejsan
  • 0
@Serve:
De Alfa 6 (waar zie je die dingen nog ooit) is een vijfcilinder 2.5L turbodiesel geleverd (ook van VM). De turbodiesel van de Alfa 90 is een viercilinder 2.4L.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Volvox, De 90 QO bij Ruyl is verkocht