Abarth komt met gelimiteerde 595 Scorpioneoro

2.000 stuks

Abarth 595 Scorpioneoro
Abarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 ScorpioneoroAbarth 595 Scorpioneoro

Abarth komt met een nieuwe, gelimiteerde versie van de 595, de extreme versie van de Fiat 500. Met de Scorpioneoro maakt Abarth een dikke knipoog naar een exclusieve voorvader.

De Abarth 595 Scorpioneoro is een Italiaans eerbetoon aan de exclusieve A112 Abarth ‘Gold Ring’. De meeste liefhebbers kennen dit exclusieve bommetje beter als de A112 Abarth ‘Targa Oro’. Van die auto bouwde de sportieve tak van Fiat in 1979 slechts 150 exemplaren. Deze nieuwe exclusieve Scorpioneoro kan op een iets minder exclusieve status rekenen, want Abarth bouwt er in totaal 2.000.

Aangezien het een eerbetoon aan de ‘Gold Ring’ is, lijkt de nieuwe exclusieveling uiteraard qua uitrusting op zijn voorvader. Die werd namelijk gekenmerkt door zijn zwarte kleurstelling, gouden details her en der en glanzend goudkleurige lichtmetalen wielen. Deze details komen nu ook terug bij de Abarth 595. Standaard wordt hij in het zwart geleverd - optioneel ook in Podium Blue, Racing White of Record Grey - en daarbij krijgt hij een matzwart dak met een schaakbordpatroon. Verder verwerkt Abarh verschillende goudgekleurde details in de auto, zoals de schorpioen op de motorkap, de striping en de 17-inch gouden wielen.

Onder de motorkap treffen we de bekende 1.4 T-jet benzinemotor met 165 pk. Om vanuit stilstand op de 100 te komen, heeft de Abarth 7,3 seconden nodig. Nederlandse prijzen volgen nog. Voor wie ook blij is met twee wielen, introduceert Abarth ook de speciale 595 Monster Energy Yamaha. Deze speciale motorfiets viert de samenwerking tussen beide merken die sinds 2015 plaatsvindt.

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.