Abarth 695 Tributo 131 Rally is eerbetoon aan Abarth 131
Speciale kleurstelling gelimiteerd tot 695 exemplaren
Abarth vindt het weer tijd voor een gelimiteerde editie van de 695. Ditmaal gaat het om een eerbetoon aan de Abarth 131 Rally: de '695 Tributo 131 Rally'. De speciale 695 onderscheidt zich onder meer door verticaal gestapelde uitlaten en een unieke kleurstelling.
Van de Abarth 595 en 695 zijn inmiddels al zoveel 'limited editions' verschenen dat ze niet meer op één hand te tellen zijn. Toch is de Tributo 131 Rally niet geheel een uit de lucht gegrepen speciaaltje. Het is dit jaar immers 40 jaar geleden dat de Abarth 131 Rally voor het laatst meedeed aan een officiële wedstrijd. De speciale 695 is gespoten in de kleur 'Blue Rally' en heeft een contrasterend zwart dak. Op de striping onderaan de deuren staat het silhouet van de Abarth 131. Verder rolt de 695 op tweekleurige 17-inch lichtmetalen wielen en heeft hij vier uitlaten die aan weerszijden verticaal zijn gestapeld. Abarth noemt dit uitlaatsysteem 'Record Monza Sovrapposto'.
Binnenin zit de 695 Tributo 131 Rally ook vol met verwijzingen naar de oorspronkelijke 131. Op de leuning van de Sabelt-kuipstoelen en op het dashboard is het silhouet van de 131 wederom terug te vinden. Verder komt de blauwe kleur terug in de stoelen met een streep die door het midden van de zitting en de leuning loopt. Om de sportieve inborst compleet te maken zijn de bovenkant van het stuur en het tellerhuis bekleed met alcantara. In technisch opzicht verschilt de Tributo 131 Rally niet van een reguliere 695. Onder de motorkap zit nog steeds de 180-pk 1.4 T-Jet, daarnaast heeft de 695 dempers van Koni, remmen van Brembo en een twaalfvoudig verstelbare achterspoiler die in zijn meest agressieve stand goed is voor 42 kilo aan neerwaartse druk.

Abarth 695
De Abarth 695 Tributo 131 Rally is gelimiteerd tot, jawel, 695 exemplaren. De Nederlandse prijs van dit stukje speelgoed is niet bekend, maar ga er maar vanuit dat die de 50 mille nadert.
Lees ook

Abarth 695 XSR Yamaha Cabrio

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan
Lezersreacties (34) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.