125 jaar autoreclame in het Louwman Museum
Van 17 februari tot 15 april is in het Louwman Museum de tentoonstelling '125 jaar autoreclame' te zien. Van de meest spraakmakende campagnes uit binnen- en buitenland zijn advertenties, affiches en commercials te zien.
Via de site www.blijdatikrij125.nl kan worden gestemd op de leukste autoreclame. Aan die verkiezing zijn prijzen verbonden. Reclamemensen zullen vervolgens oordelen over de beste Nederlandse autoreclame uit de geschiedenis. Tijdens de tentoonstelling worden de winnaars bekendgemaakt.
Het centrale beeld van de tentoonstelling is een 71-jarige vrouw op de motorkap van de beruchte Ford Edsel, die natuurlijk afkomstig is uit de collectie. Het museum belooft verder ook nog een ludieke guerrilla-actie om de expositie te promoten.
Bij de tentoonstelling hoort de catalogus 'Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame'. Daarin zijn onder meer bijdragen te vinden van AutoWeek-medewerker Bas van Putten. De catalogus is nu al te bestellen voor 17,50 euro.