AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Porsche Cayenne GTS
De SUV van Porsche is een succes. In Nederland is de helft van alle verkochte Porsches een Cayenne en op de groeimarkten plaveit hij de weg voor de sportauto's van het merk. Logisch dus, dat het succes met de GTS nog wat verder wordt uitgemolken.
De GTS is een turboloze Porsche Cayenne op basis van de S. De motor is opgevoerd van de standaard 385 pk naar 405 pk. Daarmee is hij wat sneller dan zijn mindere broeder. De GTS is de eerste Cayenne die leverbaar is met PASM. Dat is Porsches actieve dempingsysteem dat drie standen kent, ze gaan van comfortabel tot sportief.
De Cayenne is een mastodont. Onderweg voel je daar niets van. Hij galoppeert van bocht naar bocht en de grip lijkt eindeloos. De sport-knop is tevens de volumeregelaar. In de hardste stand gorgelt de achtcilinder prachtig.
De GTS onderscheidt zich verder van de S door zijn turbo-achtige neus. Verder ligt hij wat lager dan de standaard S en in het interieur zijn de stoelen twaalfvoudig verstelbaar en is er alcantara bekleding.
De volledige rij-impressie met de Porsche Cayenne GTS staat in AutoWeek 47, die op 21 november in de winkels ligt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Vernieuwde Porsche Cayenne trekt door de Alpen
Oud & Nieuw
Waarom de Porsche Cayenne al 23 jaar de benchmark is voor dynamische SUV's
Nieuws
Deze Porsche Cayenne heeft een V8 met...handbak! - Liefhebber gezocht
Nieuws
Nieuwe elektrische Porsche Cayenne Coupé in vermomming over de Nürburgring
Nieuws