Toyota Verso klaar voor strijd om gunst MPV-koper

Toyota Verso
Toyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota VersoToyota Verso
De strijd in het segment van de midi-mpv's wakkert weer aan. Toyota gaat het met z'n vernieuwde Verso de Scénic, C4 Picasso, C-Max en noem ze maar op lastigvallen.

Het Japanse merk geeft de auto niet alleen een dynamischer uiterlijk mee, maar ook meer rijdynamiek en tegelijkertijd meer comfort. De neus heeft het nieuwe Toyota-design en led-dagrijverlichting. De bagageruimte heeft met de rugleuning van de derde zitrij omhoog een inhoud van 155 liter, met neergeklapte derde zitrij is dit 440 liter.

De 2,0-liter D-4D turbodiesel (126 pk) is aangepast om een lagere CO2-uitstoot te bewerkstelligen. Deze komt nu uit onder de 130 g/km. De andere motorenopties zijn een 1,6-liter benzinemotor met 132 pk, een 1,8-liter benzinemotor met 147 pk en een 2,2-liter turbodiesel met 177 pk.

De Verso is niet een compleet nieuwe auto, maar een zeer grondige facelift. 470 onderdelen zijn nieuw. De auto is ontwikkeld in Europa en de productie gaat plaatsvinden in Turkije. Daar moeten in 2013 50.000 nieuwe Verso's van de band rollen.

De nieuwe Toyota Verso debuteert samen met de Auris en de Auris Touring Sports op de stand in Parijs. Rond de jaarwisseling verwachten we de auto bij de dealers.

Lezersreacties (77)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.