Allerlaatste facelift voor Saab 9-3

Saab 9-3 Aero Griffin SportEstate
Saab 9-3 Griffin SedanSaab 9-3 Griffin SedanSaab 9-3 Aero Griffin SportEstateSaab 9-3 Aero Griffin SportEstateSaab 9-3 Aero Griffin SportEstateSaab 9-3 Griffin SedanSaab 9-3 Aero Griffin SportEstate
Volgende week maken we kennis met de aller-allerlaatste facelift van de Saab 9-3. Daarmee moet hij het kunnen uitzingen tot 2012, dan komt de Saab 93. Hij heet voortaan 9-3 Griffin en die vervangt de hele huidige range aan uitvoeringen.

Nieuwe bumpers, 'ijsblok' koplampen maar ook een aangepast interieur. De Saab 9-3 Griffin verschilt daarmee op diverse punten van de 9-3 zoals we die nu kennen. Ook de 9-3X, de opgeruigde versie, komt te vervallen. De SportSedan en de SportEstate hebben allemaal de toevoeging Griffin, en die naam staat ook op de auto te lezen. Qua uitrusting valt er desondanks nog wat te kiezen, standaard of Aero.

De sedan heeft voortaan een subtiele achterspoiler en er zijn nieuwe wieldesigns leverbaar. 16 inch is standaard, de Aero krijgt 17 inch en de XWD-versies met vierwielaandrijving worden ook met die wielmaat geleverd. Tussen een standaard-Griffin en een Aero-versie zit verschil qua interieur-afwerking. De eerste is met een titanium-effect afgewerkt voor de Aero rept Saab over een graphite fiber-effect.

De vernieuwde 1.9 TTiD in drie smaken was al eerder aangekondigd. Die motor levert 130, 160 of 180 pk, de CO2-uitstoot is altijd 119 gram per kilometer. Er is bovendien een nieuwe benzinemotor, een 2.0 turbo met 163 of 220 pk. Beide zijn leverbaar met XWD vierwielaandrijving.

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.