Range-e: Range Rover Sport met 89 gram CO2/km

Range-e
Range-eRange Rover Autobiography Ultimate EditionRange Rover Autobiography Ultimate EditionRange Rover Autobiography Ultimate EditionRange Rover Autobiography Ultimate EditionLand Rover Range Rover Evoque vijfdeurs
Land Rover heeft het voor elkaar een Range Rover Sport onder een CO2-uitstoot van 90 gram per kilometer te laten komen. De Range-e is een concept met een plug-in dieselhybride aandrijflijn.

De dieselmotor van de zuinige Range Rover Sport is de 3.0 TDV6. Verder bestaat de hybride aandrijflijn uit een elektromotor, waarvan je het accupakket via de stekker kunt inladen. Hierdoor kan de parallelhybride ook deels geheel elektrisch rijden. Daarmee komt de SUV 32 kilometer ver. Daarna neemt de diesel het over en met verdere ondersteuning van de elektromotor moet een actieradius van 1.112 kilometer mogelijk zijn. Het verbruik komt neer op 89 gram CO2 per kilometer. Zou het een productiemodel zijn dan kwam -ie in Nederland in aanmerking voor 14 procent bijtelling en wegenbelastingvrij rijden. De Range-e kan maximaal 193 km/h.

De Range-e staat op de Salon van Genève net als de bijna door zijn veren zakkende Range Rover Autobiography Ultimate Edition. De meest luxe Range Rover ooit. Teakhout in de vloer van de bagageruimte en standaard iPads achterin zijn slechts twee voorbeelden van de overdaad aan boord van deze Range Rover.

Verder maakt Land Rover in Genève meer bekend over de Range Rover Evoque. We krijgen de prijzen en de aankleedmogelijkheden voor de kleinste Range die na de zomer leverbaar wordt vanaf 45.000 euro.

Lezersreacties (61)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.