AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 508 wil terrein terugwinnen
86
De Peugeot 508 staat steeds harder te trappelen om het estafettestokje van de op z'n laatste benen lopende 407 over te nemen. Het Franse merk onderwerpt de nieuweling uiteraard ook aan wintertests, met als gevolg dat onze fotograaf de laatste verrichtingen keurig kon vastleggen.
We weten al dat de auto in ieder geval niet 408 gaat heten; Peugeot heeft die naam gereserveerd voor een '308-met-kont' op de Chinese markt. PSA-topman Philippe Varin heeft bevestigd dat de auto 508 gaat heten, een naam waarmee Peugeot aan wil geven dat de auto hoger in de markt komt te staan dan de 407. Stiekem hoopt Peugeot ook dat bezitters van een 607 hun auto inruilen op een 508.
Peugeots nieuweling is op deze foto's nog flink ingepakt. Maar wie deze site de afgelopen tijd in de gaten heeft gehouden, weet dat onder al het plastic een auto schuilgaat die trekken heeft van de fraaie SR1 Concept. Die liet Peugeot ons onlangs in St.Denis zien, op de Autosalon van Parijs kan heel de wereld kennismaken met deze concept-car. De SR1 is vooral een voorbode van de 508, maar ook de rest van het toekomstige Peugeot-gamma wordt qua design door deze cabriolet beïnvloed.
Het motorenpalet gaat flink op de schop: de oude benzinemotoren verdwijnen en maken plaats voor compacte turbomotoren. Ook debuteert de nieuwe generatie e-Hdi turbodiesels in de 508. Deze diesels hebben profiteren niet alleen van de laatste dieseltechnologie, ze hebben ook een start-/stopsysteem om het verbruik verder te beperken.
Peugeots nieuweling is op deze foto's nog flink ingepakt. Maar wie deze site de afgelopen tijd in de gaten heeft gehouden, weet dat onder al het plastic een auto schuilgaat die trekken heeft van de fraaie SR1 Concept. Die liet Peugeot ons onlangs in St.Denis zien, op de Autosalon van Parijs kan heel de wereld kennismaken met deze concept-car. De SR1 is vooral een voorbode van de 508, maar ook de rest van het toekomstige Peugeot-gamma wordt qua design door deze cabriolet beïnvloed.
Het motorenpalet gaat flink op de schop: de oude benzinemotoren verdwijnen en maken plaats voor compacte turbomotoren. Ook debuteert de nieuwe generatie e-Hdi turbodiesels in de 508. Deze diesels hebben profiteren niet alleen van de laatste dieseltechnologie, ze hebben ook een start-/stopsysteem om het verbruik verder te beperken.
Hybrid4
De belangrijkste innovatie is toch wel de Hybrid4-technologie. Deze dieselhybride techniek debuteert volgend jaar in de 3008, maar vindt ook z'n weg naar de 508. In de 3008 bijt een aandrijflijn met een vermogen van 200 pk het spits af, en het ligt voor de hand dat ook de 508 hierover de beschikking krijgt. Bij de Hybrid4-techniek drijft een verbrandingsmotor de voorwielen aan en springt een elektromotor op de achterwielen bij in het geval van gripverlies. Ook puur elektrisch rijden is mogelijk.
De SR1 Concept -toch de voorbode van de 508- profiteert zelfs van een Hybrid4-aandrijflijn met een vermogen van 313 pk. Wie weet krijgt de topversie van de 508 wel de beschikking over zo'n combinatie van een 1,6-liter THP benzinemotor en een elektromotor. Al is de wens hier de vader van de gedachte, want Peugeot heeft niets over de eventuele komst van zo'n sterk topmodel verteld.
Peugeot onthult de definitieve 508 op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2011 komt de auto bij de dealers te staan. De 508 neemt het dan op tegen de nieuwe Passat, de Insignia, de Mondeo, de Avensis en al die andere auto's in het D-segment. Maar ook iets hoger geplaatste auto's als de Volvo S60 staan dus op het menu.
De belangrijkste innovatie is toch wel de Hybrid4-technologie. Deze dieselhybride techniek debuteert volgend jaar in de 3008, maar vindt ook z'n weg naar de 508. In de 3008 bijt een aandrijflijn met een vermogen van 200 pk het spits af, en het ligt voor de hand dat ook de 508 hierover de beschikking krijgt. Bij de Hybrid4-techniek drijft een verbrandingsmotor de voorwielen aan en springt een elektromotor op de achterwielen bij in het geval van gripverlies. Ook puur elektrisch rijden is mogelijk.
De SR1 Concept -toch de voorbode van de 508- profiteert zelfs van een Hybrid4-aandrijflijn met een vermogen van 313 pk. Wie weet krijgt de topversie van de 508 wel de beschikking over zo'n combinatie van een 1,6-liter THP benzinemotor en een elektromotor. Al is de wens hier de vader van de gedachte, want Peugeot heeft niets over de eventuele komst van zo'n sterk topmodel verteld.
Peugeot onthult de definitieve 508 op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2011 komt de auto bij de dealers te staan. De 508 neemt het dan op tegen de nieuwe Passat, de Insignia, de Mondeo, de Avensis en al die andere auto's in het D-segment. Maar ook iets hoger geplaatste auto's als de Volvo S60 staan dus op het menu.
PRIVATE LEASE Peugeot 508
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 508 SW 1.6 HYbrid 225 GT Verwacht | Navigatie | Afn. Trekhaak | Elektr. Achterklep | Adaptive Cruise Control | Achteruitrijcamera | Apple Carplay | Android Auto | !!
- 2024
- 42.752 km
€ 38.900

Peugeot 508 SW 1.2 PureTech Allure Pack Business Airco ECC | LED | Adaptive Cruise | Camera | Navigatie | Keyless | Apple Carplay Android Auto | Isofix | NAP |
- 2023
- 26.525 km
€ 26.895

Peugeot 508 SW 1.6 THP Blue Lease Executive head-up display, panorama, cruise, elec pakket navi, climatronic, 119.000 km *rijklaar
- 2011
- 119.226 km
€ 5.499
Lees ook
Nieuws
Peugeot 508 verdwijnt in mei, nu in de aanbieding
Op Zoek Naar
Lekker veel auto voor €10.000: dikke middenklasser van Kia of liever een Opel of Peugeot?
Achtergrond
SUV of stationwagon: Peugeot 3008 SUV versus 508 SW
Nieuws
Peugeot 508: leveringsgamma nóg verder uitgekleed
Nieuws