AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eerste Saab 9-3 Cabrio in Zweden gebouwd
33
Terwijl de mensen in Trollhättan nog altijd onzeker zijn over het voortbestaan van het merk Saab, zagen ze in de Zweedse plaats deze week voor het eerst in de historie een Saab Cabriolet van de band lopen.
De productie van de Saab 9-3 Cabriolet is onlangs verplaatst naar de thuisbasis van het merk dat in deze dagen tussen hoop en vrees leeft. Alle cabriolets van het merk werden altijd elders gefabriceerd. Eerst bij Valmet in Finland, later bij Magna Steyr in Oostenrijk. Vorig jaar kwam de beslissing om alle Saabs in Trollhättan te fabriceren. Onlangs zag de eerste productieversie van de nieuwe 9-5 er het levenslicht.
Mocht Saab ophouden te bestaan dan worden de in Zweden geproduceerde 9-3 Cabriolets vast en zeker collectors items.
Aanstaande zondag komen meer dan 400 Nederlandse liefhebbers bij elkaar voor een protestrit, om Saab steun te betuigen. Het Saab Support Convoy vertrekt om 14:30 uur bij het Militair Luchtvaartmuseum in Soesterberg.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Saab 9-3X 1.9 TTiD – 2011 – 504.946 km – Klokje rond
Praktijkervaring
Praktijkervaring Saab 9-3 NG: voor eigenzinnige rijders
Achtergrond
Occasions van verdwenen merken: kun je daar je voordeel mee doen?
Saab 9-3 Cabriolet 2.8 Turbo V6 Aero - Op de Rollenbank
Nieuws