AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Toch geen Milano
45
De plannen waren al klaar, het persmateriaal verstuurd, niets leek de onthulling van de nieuwe Alfa Romeo Milano nog in de weg te staan. Maar helaas, we zullen nog even moeten wachten, want hoewel de 147 opvolger al bijna klaar is, weten ze nog niet hoe hij moet gaan heten.
Op het allerlaatste moment gaat de naam Milano voor Alfa's nieuwste dus toch niet door. Volgens Automotive News heeft dit alles te maken met het feit dat de
(ex-)werknemers van Alfa in de faciliteit in Milaan boos zijn geworden. Op de plek waar het merk ontstaan is, worden namelijk al jarenlang werknemers wegbezuinigd. Moederbedrijf Fiat wil steeds meer processen naar thuisbasis Turijn verplaatsen om zo kosten te besparen. Het is dus wel enigszins wrang om de nieuwe Alfa Romeo Milano te noemen terwijl tezelfdertijd alles wat daar nog met Alfa Romeo te maken heeft op te doeken. Op dit moment werken er in Milaan nog 232 mensen, allemaal designers en engineers, want al sinds 2000 wordt er niet meer geproduceerd op de geboortegrond van het merk.
Hoe de 147-opvolger nu moet gaan heten blijft uiteraard gissen, maar bronnen dicht bij het merk meldden aan Automotive News dat Giulietta op dit moment het meest voor de hand ligt. Daarmee zou Alfa voor de derde keer in de geschiedenis een model in het gamma hebben wat die naam draagt.
(ex-)werknemers van Alfa in de faciliteit in Milaan boos zijn geworden. Op de plek waar het merk ontstaan is, worden namelijk al jarenlang werknemers wegbezuinigd. Moederbedrijf Fiat wil steeds meer processen naar thuisbasis Turijn verplaatsen om zo kosten te besparen. Het is dus wel enigszins wrang om de nieuwe Alfa Romeo Milano te noemen terwijl tezelfdertijd alles wat daar nog met Alfa Romeo te maken heeft op te doeken. Op dit moment werken er in Milaan nog 232 mensen, allemaal designers en engineers, want al sinds 2000 wordt er niet meer geproduceerd op de geboortegrond van het merk.
Hoe de 147-opvolger nu moet gaan heten blijft uiteraard gissen, maar bronnen dicht bij het merk meldden aan Automotive News dat Giulietta op dit moment het meest voor de hand ligt. Daarmee zou Alfa voor de derde keer in de geschiedenis een model in het gamma hebben wat die naam draagt.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws