AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Acura NSX komt toch, maar minder extreem'
29
Het welles-nietes-verhaal omtrent de Acura NSX blijft maar voortduren. De laatste aflevering van de soap heeft een positief tintje: er komt tóch een opvolger. Er is wel een grote 'maar'.
Dat meldt Autocar, dat zich baseert op uitspraken van John Watts, de senior manager product planning van Acura (de luxedivisie van Honda die de nieuwe NSX in het gamma zou krijgen). Watts zegt: "We hebben nooit besloten om de NSX definitief te schrappen, we hebben het project slechts tijdelijk stopgezet. Wel werd ons duidelijk dat de vorige NSX in een voor Honda te hoog segment opereerde."
Dat laatste is het slechte nieuws, want de V10-NSX waarmee de testrijders over de Nordschleife raasden, komt dus definitief niet. Watts: "De eerste NSX was prijstechnisch te ver verwijderd van de rest van het gamma. De prijs van het nieuwe model komt een stuk dichter bij die van andere Acura's te liggen. Het is goed mogelijk dat we het platform van een andere Acura gaan gebruiken."
Onder de kap komt waarschijnlijk dus hoogstens een V6 te liggen, mogelijk in combinatie met hybridetechnologie. Dat maakt het verbruik van 1 op 10, dat Honda zichzelf voor de NSX ten doel heeft gesteld, zeker mogelijk. John Watts kon nog niet vertellen wanneer de nieuwe generatie van de sportauto dan eindelijk wel komt. Wordt vervolgd...
Dat laatste is het slechte nieuws, want de V10-NSX waarmee de testrijders over de Nordschleife raasden, komt dus definitief niet. Watts: "De eerste NSX was prijstechnisch te ver verwijderd van de rest van het gamma. De prijs van het nieuwe model komt een stuk dichter bij die van andere Acura's te liggen. Het is goed mogelijk dat we het platform van een andere Acura gaan gebruiken."
Onder de kap komt waarschijnlijk dus hoogstens een V6 te liggen, mogelijk in combinatie met hybridetechnologie. Dat maakt het verbruik van 1 op 10, dat Honda zichzelf voor de NSX ten doel heeft gesteld, zeker mogelijk. John Watts kon nog niet vertellen wanneer de nieuwe generatie van de sportauto dan eindelijk wel komt. Wordt vervolgd...
Lees ook
Nieuws
Acura RSX: niet kijken als je de Ford Capri niet trekt
Nieuws
Acura ADX is duurder premiumbroertje van de Honda ZR-V
Vergelijkende test
Waarom deze Japanse sportauto’s kansloos zijn in Nederland: Acura Integra Type S vs. Nissan Z
Nieuws
Dit broertje van de Honda Civic Type-R is nu nóg sportiever
Nieuws