Gemballa terroriseert het netvlies

Gemballa Tornado 750 GTS
Gemballa Tornado 750 GTSGemballa Tornado 750 GTSGemballa Tornado 750 GTSGemballa Tornado 750 GTSGemballa Tornado 750 GTS

We dachten dat we alles op tuningsgebied al gezien hadden, maar Gemballa takelt de smakeloosheid naar ongekende hoogten met z'n nieuwste creatie. Maak kennis met de Tornado 750 GTS.

De spoorbreedte voor stijgt door de aanpassingen van de Duitse tuner met 60 millimeter. De geïntegreerde lip in de voorspoiler zorgt bovendien voor meer druk op de vooras. Grote luchtinlaten geven de motor, olie- en intercooler extra koeling. Ook de remschijven hebben hun eigen luchtinlaten. Voor hebben deze remschijven een diameter van 420 millimeter, achter is dit een nog altijd zeer respectabele 380 millimeter.
Gemballa's opgevoerde Cayenne Turbo staat op 22-inch lichtmetaal. Sideskirts behoren uiteraard ook tot de nieuwe bodykit. Aan de achterkant is de spoorbreedte met 40 millimeter vergroot en hier is het een race diffusor die voor extra druk op de as zorgt. Een koolstofvezel achterspoiler is de kers op de slagroom voor de bodykit. Vier ronde achterlichten en een sportuitlaatsysteem met vier eindpijpen completeren het vuurwerk.
We kunnen echter niet minder dan diepe bewondering hebben voor wat Gemballa op technisch vlak heeft gepresteerd. De Tornado 750 GTS is maar liefst 250 kilogram lichter dan een Cayenne Turbo en heeft ook nog eens veel meer vermogen. Met z'n 750 pk en 1050 Nm blaast hij alle andere SUV's en ook de meeste sportauto's overtuigend voorbij. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 4,3 seconden en de topsnelheid bedraagt meer dan 300 kilometer per uur.
Gemballa bouwt vijftig exemplaren van dit monster. Er hangt een niet misselijk prijskaartje van 400.000 euro exclusief belastingen aan deze Tornado, maar er zijn ongetwijfeld de nodige mensen in Azië die dat bedrag grif neertellen voor zo'n intimiderende SUV.

Lezersreacties (71)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.