Ook wij aan de paal *Update!*
Om op de toekomst voorbereid te zijn hebben we voor onze redactieleden via stichting e-laad.nl laadpalen aangevraagd. Deze stichting, opgezet door de gezamenlijke netwerkbeheerders, speelt onze aanvragen door naar de gemeentes waar we de palen zouden willen hebben. Die moeten namelijk beslissen of en zo ja waar de palen komen. Dit klinkt als een proces over twaalf schijven, dertien formulieren, veertien stempels en vijftien handtekeningen. We zijn er dan ook niet vanuit gegaan dat er al snel reactie zou komen. Maar wie schetst onze verbazing? De aanvragen zijn vrijdag 11 maart gedaan, dinsdag 15 maart bevestigde stichting e-laad.nl dat ze de aanvragen voor gaan leggen aan de verschillende gemeentes en afgelopen maandag (21 maart) nam de eerste gemeente (Zaanstad) al contact op met de vraag hoe we het zouden willen hebben. Uiteraard staan de palen er nog niet, maar tot nu toe loopt het sneller dan verwacht. De toekomst lijkt binnen handbereik. We houden jullie op de hoogte over het vervolg.
**Update 13.57 uur**
Zojuist heeft ook gemeente Zoetermeer contact opgenomen om een afspraak te maken om te kijken waar er een paal gezet kan worden.

Cornelis Kit
Autojournalist
Cornelis Kit (1971) behaalde in 1996 z’n diploma aan de HTS Autotechniek na het met succes afronden van een afstudeerproject bij NedCar in Born. Na z’n studie kwam hij al snel in de journalistiek terecht. Sinds 1999 is hij full-time autojournalist. Naast de praktische inzetbaarheid van auto’s gaat z’n aandacht vooral uit naar nieuwe technologieën en in het bijzonder naar alternatieve aandrijving. Brandstofcellen, hybride aandrijflijnen, eind vorige eeuw reed hij al met prototypes en nog steeds volgt hij de ontwikkelingen kritisch, sinds 2004 voor de tijdschriften AutoWeek en GTO. Misschien tegenstrijdig, maar z’n warme belangstelling hebben ook klassieke auto’s (veel ‘moderne’ techniek stamt vaak al uit vervlogen tijden) en de autosport (met name de techniek om zoveel mogelijk prestaties uit een druppel brandstof te halen, in wezen hetzelfde wat gebeurt bij het zuiniger maken van auto’s).