AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mag het nog een beetje leuk blijven?
28
Het lijkt inmiddels alsof het nooit anders is geweest. De recessie is een onderdeel van ons dagelijks leven geworden en het doet hier ons op de redactie pijn dat we zo vaak kritisch moeten berichten over de resultaten van de grote autofabrikanten. Maar als er een aantal autogiganten zwaar in de problemen zit, dan moéten we daar als AutoWeek natuurlijk over berichten.
Maar hoewel het nog wel even zal duren, uiteindelijk is er licht aan het einde van de tunnel in de vorm van economisch herstel. En dan kunnen de autofabrikanten gewoon weer de auto's op de markt brengen waar onze harten sneller van gaan kloppen.
Of toch niet? De laatste tijd zijn er flink wat zorgwekkende berichten binnengekomen op de redactie. Honda schrapt de nieuwe NSX en ook de S2000 krijgt zoals het er nu naar uitziet geen opvolger. Die interessante coupé van Toyota en Subaru is op de lange baan geschoven. En Nissan komt toch maar niet met een nieuwe 200SX.
Het zijn niet alleen de Japanners die paniekvoetbal spelen. Renault heeft besloten het fraaie Alpine-label toch maar onder het stof te laten. En ook Ford wordt voorzichtig, want de plannen voor een Fiesta ST zijn volgens AutoExpress in de ijskast gezet. Volgens onze Engelse collega's is de Focus RS (waarmee we inmiddels gereden hebben, vanaf morgenochtend 0:00 uur staat de video op deze site!) zelfs de laatste Ford die het fameuze RS-label draagt. Ford gaat zich definitief op compacte en zuinige auto's richten, aldus AutoExpress.
Wat denken de autofabrikanten nou, dat we na deze wat moeilijker periode ineens helemaal geen interesse meer hebben in spannende auto's? Dat is een grote misvatting. Misschien dat supercars met een hoog benzineverbruik zoals de Honda NSX hun bestaansrecht inderdaad kwijtraken, maar het gaat er bij mij niet in dat er in de toekomst niemand meer warmloopt voor snelle, compacte auto's. Autofabrikanten, denk ook aan de liefhebbers!
Maar hoewel het nog wel even zal duren, uiteindelijk is er licht aan het einde van de tunnel in de vorm van economisch herstel. En dan kunnen de autofabrikanten gewoon weer de auto's op de markt brengen waar onze harten sneller van gaan kloppen.
Of toch niet? De laatste tijd zijn er flink wat zorgwekkende berichten binnengekomen op de redactie. Honda schrapt de nieuwe NSX en ook de S2000 krijgt zoals het er nu naar uitziet geen opvolger. Die interessante coupé van Toyota en Subaru is op de lange baan geschoven. En Nissan komt toch maar niet met een nieuwe 200SX.
Het zijn niet alleen de Japanners die paniekvoetbal spelen. Renault heeft besloten het fraaie Alpine-label toch maar onder het stof te laten. En ook Ford wordt voorzichtig, want de plannen voor een Fiesta ST zijn volgens AutoExpress in de ijskast gezet. Volgens onze Engelse collega's is de Focus RS (waarmee we inmiddels gereden hebben, vanaf morgenochtend 0:00 uur staat de video op deze site!) zelfs de laatste Ford die het fameuze RS-label draagt. Ford gaat zich definitief op compacte en zuinige auto's richten, aldus AutoExpress.
Wat denken de autofabrikanten nou, dat we na deze wat moeilijker periode ineens helemaal geen interesse meer hebben in spannende auto's? Dat is een grote misvatting. Misschien dat supercars met een hoog benzineverbruik zoals de Honda NSX hun bestaansrecht inderdaad kwijtraken, maar het gaat er bij mij niet in dat er in de toekomst niemand meer warmloopt voor snelle, compacte auto's. Autofabrikanten, denk ook aan de liefhebbers!
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs