Xpeng G6 RWD Long Range (2024) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | G6 RWD Long Range |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 18.989 km |
KM-stand laatst | 24.600 km |
Eerste ervaring
- 24.600 km
Een andere werkgever betekent als vertegenwoordiger ook vaak een nieuwe auto.
Voor mij persoonlijk gold dit dus ook, van de werkgever kreeg ik de opdracht om te gaan uitkijken naar een EV met “de kop eraf”.
Nu was ik me al even aan het oriënteren op de markt omdat ook voor mijn vorige werkgever de auto die ik destijds reed (zie mijn review van de Kia EV6 alhier) ook aan het eind was van de leaseperiode.
Dus de XPENG G6 had ik al eens een dagje vanuit Eindhoven mogen ervaren.
Daarnaast is er natuurlijk online ontzettend veel informatie te vinden tegenwoordig.
Dus voor mij was de keuze snel gemaakt, op papier tikte de G6 alle boxen aan;
-goede actieradius
-hoge instap
-acceptabele catalogusprijs ivm bijtelling
-goede uitrusting
-goede snellaadmogelijkheden
Echter had mijn werkgever wat “koud watervrees “, want ja….chinees en kwaliteit,garantie etcetera?Onbekend maakt immers vaak ook onbemind.
Maar goed, toch toestemming gekregen en bij de Xpeng vestiging in Breukelen stond een demo met zo’n 18K op de teller, kleur niet mijn favoriet (wit 🙄) maar daarover zullen we maar niet teveel mopperen, het kleurenpalet voor de G6 is überhaupt niet om over naar huis te schrijven, de uitrusting dan gelukkig weer wel!
Werkelijk alles wat je jezelf zou wensen zit erop, ook zaken die ik waarschijnlijk nooit zal gaan gebruiken (inparkeer hulp o.a.)
Alles kun en MOET je dan configureren in het grote scherm wat ontwerpers tegenwoordig nodig achten, en ja…..kostenefficiënter dan allerlei knoppen te moeten ontwerpen/ontwikkelen/plaatsen.
We zullen er aan moeten wennen…..iets wat ik ook al had gezegd tegen mijn vriendin!
Nu kun je gelukkig deze configuratie helemaal instellen voor iedere bestuurder door simpelweg een account aan te maken voor eenieder, appeltje eitje, je moet er alleen wel even een uurtje voor uittrekken, zoveel opties kun je personaliseren!
Dan mijn ervaringen na een maandje en een kleine 6000 km verder;
-rijdt minder sportief dan de EV6, en lijkt het wegdek wat meer te kopieëren.
-verbruik is bij mijn rijstijl vergelijkbaar als met de voorganger.
-zitcomfort en het instapgemak is top, vanuit West Brabant naar het kantoor in Drachten is zonder probleem te doen EN zonder verplichte tussenstop bij Lelystad!
-zeer uitgebreide functionaliteit van de app, trouwens je telefoon kun je ook als sleutel gebruiken.
-bij instappen functioneert het multimedia systeem DIRECT, dit in plaats van te moeten wachten alvorens een dergelijk systeem “ontwaakt is”.
-navigatie werkt uitstekend
-draadloze laders zijn ook fijn, alsmede de draadloze verbinding met in mijn geval CarPlay.
Wat zou volgens mij in een over the air update mogen worden verbeterd;
-prioriteit van een gsm in kunnen stellen, ikzelf heb twee telefoons in gebruik en nu schakelt de auto de laatst gebruikte in.Dit is voor mij niet ideaal…
-Adas systeem zou minder bruusk in moeten grijpen, nu gebruik ik deze functie niet, en slechts de adaptieve cruisecontrol , simpelweg omdat de ingrepen van de lane-departure mij niet bevalt (helaas).
Verder heb ik de betrouwbaarheid op “gemiddeld “ gezet, omdat daar na één maand nog weinig zinnigs over te zeggen valt.
Over enkele maanden zal ik weer een update plaatsen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Xpeng G6
