Volvo XC40 T5 Twin Engine Inscription (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XC40 T5 Twin Engine Inscription |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 101.463 km |
Eerste Volvo
- 2.088 km
Goedemiddag samen. Ik heb heel erg getwijfeld of deze review überhaupt bestaansrecht had, want er zijn toch al wel wat meningen over de XC40 Twin Engine op Autoweek terug te vinden. De voornaamste redenen om het toch te doen zijn het feit dat mijn achtergrond (en bijgevolg ook mijn verwachtingen) verschilt van de andere reviewers, en tevens merkt ik bij “mijn” XC40 toch ook een paar zaken op die ik hier nog niet besproken zag. Het kan potentiële kopers alleen maar helpen denk/hoop ik dan…
Ik start, net zoals de meeste auteurs hier, met een beetje achtergrond: het betreft een wagen die ik via mijn werkgever lease. Gezien de (fiscale) hang naar vergroening in België, was -ondanks de voorziene 35.000-40.000 km/jaar- diesel of benzine geen optie meer. De elektrische alternatieven bleken onbestaande (vaste catalogus opgelegd door de werkgever) en ik moet toegeven dat er voor zuiver elektrisch toch ook nog een beetje koudwatervrees bij mij bestaat. Dat is eerder gevoelsmatig dan rationeel, maar niettemin: nu nog niet.
Mijn autogeschiedenis is, naast het feit dat ik al jaren stiekem droom om eens iets “on the side” te hebben waar ik gewoon veel plezier aan kan beleven, beperkt tot wat werkgevers mijn aan opties boden: de nodige VW’s, Audi’s, Renaults, Peugeots, Fords, … zijn het revue gepasseerd. Meestal met behoorlijk geknepen motorisaties en bijgevolg beperkt rijplezier. Niettemin, stuk voor stuk auto’s die perfect doen waarvoor ze gebouwd zijn: me van A naar B vervoeren zonder veel gedoe. De enige negatieve uitschieter was daarbij een Toyota Corolla Verso D4D: die heeft meer in de garage gestaan dan ooit kilometers gereden. Na 160.000km mocht die, tot mijn groot jolijt, terug, en daarbij was zowat elke onderdeel motorisch vervangen. Vermoedelijk zal de volgende eigenaar daar dan ook een zeer betrouwbare Japanner in getroffen hebben…
Waarom een XC40? Tot nog toe reed ik een Peugeot 5008 maar die was, gezien het gros van de kilometers professioneel zijn, eigenlijk te groot. Zelfs met 2 kleuters voldoet een gelijkaardig model met minder ruimte prima. Daarbij aangemerkt dat we privé ook over een Peugeot 5008 beschikken die dienst doet als trek- en vakantiewagen. Tel daarbij het feit dat op moment van bestelling (augustus 2019) eigenlijk weinig alternatieven beschikbaar bleken, en de XC40 met zijn hogere zit en krachtige combinatiemotor de meest aangewezen optie leek.
De levertermijn was -mede door Corona- opgelopen tot 10 maanden. Het staat me voor dat de autofabrikanten wel vaker modellen commercieel lanceren zonder dat deze ook effectief beschikbaar zijn. Ook een testrit was onmogelijk. Ik blijf dan toch met twee vragen achter: zou ik als particulier bereid zijn zo lang te wachten op een auto én zoveel geld uit te geven aan iets wat ik zelfs niet heb kunnen testrijden? Vanuit standpunt van de leaserijder minder problematisch, particulier zou dit voor mij een no-go zijn.
Aflevering (0 km)
De aflevering verliep chaotisch, de dealer was de afspraak gewoon vergeten. Erg onprettig om zonder wagen (de oude was ingeleverd) met dergelijke problemen geconfronteerd te worden. Daarbij was ook de Exteriour Styling Kit niet volledig afgemonteerd en bleef de uitleg bij aflevering beperkt tot: “dit is ‘em. Mooi, maar door Corona zoek je het zelf maar uit. Bij vragen stuur je maar een mailtje”. Geen probleem, mochten de mails dan ook nog beantwoord worden…
Van kwaad naar erger toen ik bij de eerste wasbeurt ook nog mocht ontdekken dat er op de deur van de auto een duidelijke lakschade zit. Of deze het gevolg is van onachtzaamheid tijdens de fabricage of tijdens de oplevering bij de dealer: zoiets hoort niet! Helemaal klaar met de dealer, gewoon de dichtstbijzijnde Volvo-garage binnengestapt en lakgarantie geclaimd. Geheel andere mentaliteit, dat lijkt er al meer naar!
Maar hoe rijdt dat dan? Onderstaand een voorlopig beeld van de eerste pro’s en cons van deze auto:
PRO
- De bouwkwaliteit van de auto is bovengemiddeld goed, de lakschade even buiten beschouwing gelaten want die wordt netjes hersteld.
- Het vermogen is indrukwekkend: vooral in het samenspel tussen batterij en verbrandingsmotor.
- De geluidskwaliteit van het Harman Kardon-geluidsysteem is, na wat aanpaswerk, netjes en voldoet aan de verwachtingen.
- De driecilinder maakt een niet onaardig geluid onder belasting. Bij zacht cruisen op enkel de motor merk je wel de iets onregelmatige loop en de onbalans van de motor
- De automaat met dubbele koppeling is boterzacht en heel trefzeker. Daar kan Peugeot met zijn slippende EAT nog iets van leren.
CON
- De geclaimde 50km elektrisch rijden zal je enkel halen als de gehele route bergaf is en je met een fluwelen voet. We spreken dan nog over een warme periode, voor de winter vrees ik dat de autonomie zal beperkt zijn tot een kilometer of 30.
- Eens de batterij leeg is het economisch/ecologisch plezier snel om: een verbruik van meer dan 7ltr/100km is dan niet uitzonderijk.
- De rijhulpsystemen zijn van het type Hyacinth Bucket: een stevige remactie van mijn kant om niet door een oranje verkeerslicht te rijden resulteert in een auto die volledig in kramp gaat: gordels worden (te) strak getrokken, alle remhumpsystemen gaan vol aan de bak en het rempedaal wordt van het type zonder remdosering.
- Over dat rempedaal gesproken: zelfs onder normale omstandigheden doet het pedaal een halve slag niets, om dat vol aan te grijpen. Eens je dat gewend bent valt daar mee te leven, de eerste kilometers jaagt het je vooral angst aan.
- Onthoud je van het bestellen van de interieur sfeerverlichting: nauwelijks zichtbaar en de lichten in de deuren zijn que kleur niet instelbaar. Nutteloze optie wat mij betreft.
- Te pas en te onpas blijft er op je dashboard een melding staan over de kindersloten. Dat gebeurt soms wel en soms niet. Als het er op staat krijg je het voor de ganse rit niet meer weg.
- De functie Leaving home waarbij de lichten worden ontstoken bij het openen van de deuren werkt automatisch. Als je hetzelfde wil bij het aankomen (Coming home) dan dien je een hendel over te halen voor je uitstapt. Waarom?
- Het rolgordijn voor het glazen dak sluit automatisch als het te warm wordt of er teveel zoninval is. Dit heb ik uitvoering kunnen testen en ik denk dat Volvo en ik toch eens in debat moeten gaan over de termen “te warm” en “teveel zon” want dat doet dus, zelfs bij bijna 40gr buiten en 18u vol zonlicht per dag helemaal niets.
- Volgens de handleiding past de auto zijn hybride instellingen aan als je een route programmeert in je GPS zodat je optimaal gebruikt maakt van de batterij. Ik heb dezelfde route nu al meermaals gereden en kan met zekerheid zeggen dat dit klinkklare onzin is: de auto doet helemaal niets anders.
- Als laatste iets waar je als koper ter dege rekening moet mee houden, laat ik het laadlawaai noemen. Of je nu laadt aan 6 of 13A, de ventilator van de auto maakt daarbij (regelmatig maar niet altijd) zo’n kabaal dat ik me wel eens schaam tegenover mijn buren. De voorbije zomerse periode heb ik soms zelfs niet geladen tijdens de nacht zodat mijn buren met de ramen open konden slapen.
Met alle minpunten lijkt het alsof ik ontevreden ben en eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om dat dan wel te bevestigen, dan wel te weerleggen. De auto heeft een paar leuke eigenschappen, en voor een aantal mindere punten hoop ik dat er nog oplossingen komen. Globaal genomen word ik niet wild van deze auto en betrap ik er mezelf op dat ik nu al mezelf troost met de gedachte dat het maar voor een paar jaar is. Er wordt dan misschien wel neergekeken op Franse auto’s, maar eenzelfde verslag van mijn Peugeot 5008 zou er minder uitgebreid maar ook positiever uitgezien hebben. Maar ik vond het belangrijk om toch zo objectief mogelijk mijn ervaringen te delen.
Ik geef voor de betrouwbaarheid voorlopig niet teveel sterren, ik vind de zaken die ik bovenstaand opsom (en waarbij ik er eigenlijk nog een aantal ook niet opsom om de review niet te negatief te maken) niet direct passen bij een auto die hier in België, vlot boven de 60 mille moet kosten.
Toekomstige updates i.k.v. een hoger aantal kilometers zal ik hier trachten neer te schrijven, mochten er in tussentijd vragen zijn dan verneem ik dat graag via de comments.
Trager dan verwacht
- 10.558 km
Door de gekende reden veel minder kilometers gereden dan voorzien, tegen dit tempo zal ik de gehele leasingperiode van 5 jaar uit doen i.t.t. mijn voorgaande wagens.
Is dat dan een straf? Tot nog toe niet: ondertussen zijn de Volvo en ikzelf aan elkaar gewend geraakt en vergeef ik haar (of is dat te seksistisch?) de kleine kantjes die ik voordien als storend ervaren heb.
De lakfout is ondertussen opgelost, een aantal andere zaken (bv het niet-sluiten van het zonnedak bij hogere temperaturen) zal ik nog laten nakijken bij een eerste onderhoud.
Wat wel weer storend de kop opsteekt is het feit dat het openen en sluiten van deuren via de deurklinken soms weer wel, dan weer niet werkt.
Een andere fenomeen waarover ik ook bij de collega's veel hoor klagen, en wat mij ook overkomt, is dat de sluit&vergrendel-knop in de koffer in 9 van de 10 gevallen dienst weigert: hij piept dan een aantal keer maar de koffer sluit niet en de deuren gaan niet dicht. Het is me daarbij ook niet geheel duidelijk waarom dit gebeurt...
Wat is dan wel naar mijn zin: het elektrisch rijden blijft een fijne ervaring. De enige bedenking die ik me maak is dat ik dan aan het rijden ben met een auto van 82pk. Een beetje onnozel om een wagen met zoveel vermogen te hebben en dan constant met fluwelen voet te moeten rijden. Misschien ben ik bij een volgende gelegenheid echt wel klaar voor een volledig elektrische wagen?
Daarbij aansluitend heb ik me in de voorbije periode eens het hoofd gebroken waarom sommige mensen die hier reageren duidelijk meer elektrische kilometers uit hun batterij geknepen krijgen dan ik: het blijft bij mij, zelfs met positieve temperaturen, beperkt tot een kilometer of 30-35. De enige reden die ik kan bedenken is dat de range negatief beïnvloed wordt door de geografische omstandigheden waarin je rijdt: wij wonen in de Vlaamse Ardennen (Ronde Van Vlaanderen-parcours) en die stijgen-dalen omgeving zorgt er toch voor dat ik merkelijk minder ver raak dan mensen die op en vlak parcours kunnen rijden.
Wat vind ik nog fijn? De roffel van de driecilinder onder belasting is sportief te noemen. De DCT schakelt vlot, trefzeker en zonder schokken, De app werkt vlot en is vooral handig bij het voorverwarmen.
Door omstandigheden (verhuis) heb ik gedurende een maand niet kunnen laden. Het verbruik puur op benzine (en over kleine afstanden) loopt dan algauw op tot een 7ltr/100km. Dat vind ik, als ex-dieselrijder, vrij veel. Maar dat zal ook wel veroorzaakt worden door het hoge gewicht (2,2 ton) van een auto met batterij en de ongunstige vormgeving (SUV).
Geef gerust comments onderaan.
Eerste onderhoud
- 16.010 km
Gisteren is de wagen, na een eerder schadeherstel wegens onachtzaamheid, voor het eerst bij de Volvo-dealer op onderhoud gegaan. Gezien mijn klachtenlijstje aardig lang was, heeft de dealer redelijk veel tijd moeten investeren. Ik moet zeggen dat de ervaring met de dealer (betreft voor alle duidelijkheid niet de dealer die de aflevering deed) heel goed is: het glazen paleis zoals iemand het omschreef is aardig ingericht en de koffie was heerlijk. Maar daar heeft natuurlijk niemand boodschap aan...
Welke klachten had ik -naast het reguliere onderhoud- op het lijstje staan?
- Klapperend panoramadak: bijna niet uit te leggen, maar mijn panodak klappert vanaf 80km/u en enkel als het regent of net geregend heeft. Ik dacht dat deze klacht eeuwig mee zou gaan, maar de dealer knikte instemmend bij de melding, en achteraf begreep ik waarom: er zijn op het web al sinds 2018 klachten hierover te vinden van XC40-eigenaars! Beetje onzorgvuldig dat Volvo dit probleem op auto's die in 2020 worden uitgeleverd nog niet af-fabriek heeft opgelost. De dealer heeft de afwateringsdarm (lijkt wel scrabble voor gevorderden) van het panodak ingekort en omgeleid, want dat zou de oplossing zijn. Slordig van Volvo!
- Foutmelding in de parkeersensoren: gezien het schadeherstel door een derde partij dient te gebeuren, lijkt het aannemelijk dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn. De dealer diende gewoon de stekker van de sensor correct (en diep genoeg) in te klikken en probleem opgelost. De auto zelf treft daarbij geen schuld.
Een aantal andere zaken heb ik ofwel zelf opgelost, ofwel leg ik me (voorlopig) neer bij het probleem:
- Het piepen van de achterklep wanneer je deze via de knop wil sluiten en vergrendelen: opgelost! Hoe? Ik heb vastgesteld dat in de regio rond de koffer, de auto zeer gevoelig is aan stralingen: steek dus nooit je autosleutel samen met je mobiele telefoon of bv een andere autosleutel in 1 (broek)zak maar hou deze apart, dan is het probleem opgelost. Zelfde oplossing geldt ook wanneer het openen van de koffer via een voetbeweging niet werk: sleutel apart steken lukt het altijd. Heb dezelfde opties bij onze Peugeot en daar nooit dit probleem gehad.
- Sluiten van het zonnedak: om dit op te lossen vrees ik dat enkel een ghostbuster soelaas zal bieden: soms sluit het wel, soms niet.... het zij zo, daar steek ik geen tijd meer in. Mag ik het wel een beetje zielig vinden dat Volvo op zo'n moderne auto nog steeds geen rain-close gebruikt? Dat had Skoda 10 jaar geleden al voor elkaar: bij regen sluiten alle ruiten en het dak automatisch af.
- Laadlawaai: ik lees in diverse fora goedbedoelde tips van anderen die beweren dat je de auto na het rijden moet laten afkoelen alvorens je hem aan de stekker hangt. Ik heb daarop 2 replieken: 1. fijne gedachte dat je na een tijdje nog eens opnieuw naar je auto moet lopen om hem aan de stekker te hangen, dat vergeet ik geheid... en 2. kom me dat gerust eens tonen, bij mij haalt dat niets uit, hij loeit even hard.
Als laatste wil ik nog een lans breken om, alstublieft Volvo, de oude app terug te brengen: de layout van de iOS-app is hipper gemaakt maar ze is ook minder functioneel: zo kan ik ineens de laadtijd niet meer oproepen, ben ik veel meer aan het swipen dan voorheen, enzovoort. Het lukt me nu ineens wel om adressen naar de auto door te sturen, dus dat stuk mag behouden blijven.
Autofabrikanten en software, het blijft toch een moeilijke oefening.
Verder heb ik weinig nieuws te melden: nu ik terug elektrisch kan laden geeft de auto een historisch benzineverbruik aan van 3,8l/100km.
Auto start niet meer
- 16.866 km
Toen ik met de wagen wou vertrekken, deed hij helemaal niets meer: geen reactie op de knoppen van de afstandsbediening, niets!
Er zat niets anders op dan de depannage te bellen die gelukkig snel ter plaatse was en kon vaststellen dat de 12v-batterij van de auto leeg was.
Rare situatie, want de dag voordien had ik de auto nog voor een flinke rit gebruikt (160km), hij hing ook aan de laadkabel en er was geen enkele verbruiker zoals interieurlampjes blijven branden...
De depannage kreeg de auto gelukkig direct gestart en daarna ben ik direct een ritje van een 20km gaan maken om de volgende dag niet dezelfde ongein te hebben.
Het is me nog nooit overkomen dat een auto spontaan zijn batterij ontlaadt, dus volgende week mag de auto terug naar de garage voor onderzoek. Zoiets verwacht je toch niet van een auto van amper een jaar oud?
De betrouwbaarheid heb ik een sterretje naar beneden gehaald, ik vervolg dit verhaal als de garage kan achterhalen wat er aan de hand is.
Auto's en elektronica: een ongelukkig huwelijk
- 17.234 km
Zoals reeds geschreven is de auto op controle geweest nadat de 12v-batterij ineens de geest gegeven had. Blijkt nu dat dit te maken heeft met uitgesteld laden en/of het instellen van favoriete laadpunten in de Volvo OnCall-app: als je een van beiden gebruikt, dan "wacht" de auto in actieve toestand op het inpluggen van de laadkabel. Doe je dat niet (direct), dan zorgt deze wachttoestand er voor dat je 12v-batterij in wachtmodus je batterij draineert. Volvo is hiervan op de hoogte, blijkbaar een bug in de software, en ze hopen dit tegen eind 2021 opgelost te krijgen....
Had ik al gezegd dat autofabrikanten en software een ongelukkig huwelijk vormen? Als kind van jaren 80 herinner ik me dat Microsoft onafgewerkte producten op de markt bracht die door de eindgebruikers gedebugd werden (WIndows Millenium anyone?), het lijkt er op dat autofabrikanten in hun race naar steeds snellere vernieuwing, nu 30 jaar later dezelfde groeipijnen doormaken. Laat ons hopen dat ze, sneller dan IT-bedrijven, beseffen dat de race niet gewonnen wordt door snelheid, maar door stabiliteit.
Dus voorlopig is uitgesteld laden en favoriete laadlocaties in de app uitgeschakeld, en kan ik hopelijk nog wat betrouwbare kilometers malen.
Toch even melden dat, in tegenstelling tot de auto, ik wel tevreden ben van de ernst waarmee mijn klachten worden behandeld door de dealer.
Ondertussen maar wat kilometers gedaan
- 57.955 km
Het heeft wat langer geduurd dan voorzien, maar eigenlijk hoeft dat niet meer te betekenen dan het feit dat de Volvo (nu eindelijk?) betrouwbaar is gebleken, toch?
Grotendeels kan ik dat bevestigen, immers heeft de auto mij niet in de steek gelaten op motorisch vlak.
Feilloos is hij echter niet gebleken: in de voorbije periode moest het stuurwiel onder garantie vervangen worden (afbladderend leder) en moeten regelmatig de geleiders van de ruiten en de elektronische kofferklep gesmeerd worden omdat ze anders een pokkeherrie maken bij het openen of sluiten. Toch allemaal geen tekenen van kwaliteit vind ik...
Wat me ook steeds vaker stoort is het gebrek aan grip van voornamelijk de voorbanden: de auto staat winter en zomer op kwaliteitsbanden, maar bij de minste regen of vochtigheid verliest de auto de tractie als je, zelfs gematigd, aan een stoplicht vertrekt. Ze hadden er, gezien de forse middentunnel, beter een achterwielaandrijver of nog beter, een 4-wielaandrijver van gemaakt bij Volvo.
Ondanks de beperkte kilometerstand maar wel al met 2,5 ervaring achter de kiezen wordt het misschien tijd om een stand van zaken op te maken met de kenmerken van de auto die mij opvallen:
+ Kwaliteit van de batterij: niettegenstaande mijn beperkte elektrische range (waarover ik reeds sprak) blijft de auto na 2,5jr nog steeds dezelfde range aanhouden. Ik moet wel zeggen dat ik meestal laad aan 1,3kW dus misschien draagt dat bi aan het goede behoud van de batterij?
+ De DCT-versnellingsbak schakelt trefzeker; minstens toch als je beroep doet op de verbrandingsmotor.
+ De motor zelf, en dan vooral het vermogen. Je merkt wel dat er ondertussen heel wat snel elektrisch (ondersteund) materiaal op de weg is, waardoor je eigenlijk een soort van 2-strooms verkeer krijgt: al het moderne geweld is bij het stoplicht razendsnel weg terwijl de "gewone" auto's (niet negatief bedoeld) met een manuele versnellingsbak die stroom maar moeilijk kunnen bijhouden. Ik betrap er mezelf ook wel op dat ik zuchtend op het tweede rijvak achter een "gewone" auto sta te zaniken als die niet snel genoeg vertrekt...
- Het door meerdere gebruikers omschreven laadlawaai... mijn fijne buren hebben hier nog nooit over geklaagd, maar ikzelf stoor me er mateloos aan.
- Irritante schok rond 90/95km/u bij hybride rijden. Dit is blijkbaar het gevolg van het feit dat de versnellingsbak (van de op dat moment inactieve benzinemotor) dan van 2e naar 4e versnelling schakelt.
- Onlogische werking van begrenzer/cruise control: de laatste stand wordt niet onthouden bij uitschakelen van de motor en de bediening werkt per 5km/u bij eenmalig indrukken en met 1km/u bij aanhoudend indrukken van de knop. Dat had net omgekeerd moeten zijn.
- De lak: dat een auto wordt afgeleverd met een lakfout is 1 ding, maar dat de lak in de inham van de deurklinken nu al volledig verweerd is vind ik eigenlijk niet kunnen. En 't is niet dat ik ringen draag die de deur kunnen beschadigen.
- De menu-opbouw van het driver select menu: eerst hybride (standaard ingeschakeld), vervolgens Polestar (of Power) en dan pas E-Economie: hoe vaak het mij overkomt dat ik naar E-Economie wil gaan maar per ongeluk een keertje te weinig druk waardoor de auto nog een hele tijd de verbrandingsmotor aan houdt. Ze hadden beter de E-mode onder hybride gezet in dat menu. Aanvullend: de E-mode zorgt er ook voor dat alle ruiten direct beslaan omdat dan ook de airco in E-mode terecht komt en de ruiten onvoldoende vrij kunnen gehouden worden.
Het historisch benzineverbruik zit nu op 4,2ltr/100km, waar uiteraard het stroomverbruik (waarover in de app niets terug te vinden is) dient bij opgeteld te worden.
Nog een jaar te gaan
- 101.463 km
Ondertussen is de Volvo bijna 4 jaar oud en zal hij binnenkort de eerste keer naar de technische keuring moeten. Daar verwacht ik eerlijk gezegd geen problemen.
Na de laatste bandewissel winter-zomer bleken de zomerbanden (gelukkig) voldoende versleten om vervangen te worden, want zoals ik reeds in vorige ervaringen aangaf was de grip van de Bridgestone-banden echt ondermaats. Gelukkig deed de leasingmaatschappij niet gierig en werden er keurig Contisport Contact6-banden gemonteerd. Daar knapt de auto aardig van op is mijn ervaring.
Daarnaast is de auto net terug van een jaarlijks onderhoud waar naast de reguliere zaken, toch ook weer een technisch defect diende verholpen te worden: de buitenspiegel aan de chauffeurszijde zakte uit zichzelf elke paar dagen een aantal centimeter naar beneden. Dat was snel op te lossen met de geheugenfunctie maar dat hoort natuurlijk niet. Ik had me verwacht aan veel zoekwerk maar de garage had dit snel gefixt (module in de spiegel vervangen) wat mij deed vermoeden dat dit een gekend probleem is. Dat vermoeden werd gisteren door een collega met hetzelfde type wagen en hetzelfde probleem bevestigd...
Helemaal feilloos blijft de Volvo de eerste 4 jaar dus allerminst, maar het is nog steeds geen straf om er mee op pad te gaan.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volvo XC40
Had je deze auto's al gezien?

Volvo XC40 1.5 T4 Recharge R-Design
- 2022
- 29.882 km

Volvo XC40 2.0 T4 Momentum 191PK | Navigatie | Climate Control | Cruise Control | Parkeersensoren | Licht & Regen Sensor | Keyless | 360 Camera |
- 2018
- 72.655 km
![Volvo XC40 T3 163pk Momentum Pro Aut. [ LED Comfortstoelen Half leder ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/57695928/0-3894bf71281a216ab9a0af67f6eeb57f.jpg)
Volvo XC40 T3 163pk Momentum Pro Aut. [ LED Comfortstoelen Half leder ]
- 2020
- 146.071 km