Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid R-Design (2021) #2
autoreview
Signalement
| Uitvoering | XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid R-Design |
|---|---|
| Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 51.570 km |
| KM-stand laatst | 62.004 km |
Eerste kilometers
- 51.768 km
Wow! Wat een comfort. Deze auto rijdt heerlijk. Een soepele automaat, samen met een deel elektrisch rijden, maakt deze auto een fijne reisauto. Nog maar 198km gereden. In die 198 km staat het verbruik op 3,6 l/100 km. En ik heb niet alleen elektrisch gereden. Wel mooi, dat de kortere stukken elektrisch gedaan worden. In de stad, binnen de regio, rij je elektrisch. Dit is zo’n 35 km totaal. En dat is prima! Daarna springt de benzinemotor aan. Af en toe wordt de elektromotor nog geregenereerd, waardoor deze ook nog bij langere ritten, of als je op bestemming aankomt de elektromotor weer gebruikt wordt. Al met al een hele prettig ervaring. Komende week voor het eerst de caravan eraan hangen, deze gaat voor onderhoud naar de garage.
Eerste week (ruim)
- 52.190 km
In deze week veel woon-werk verkeer. Ongeveer halverwege terugweg wordt de benzinemotor erbij gepakt.
Totaal 620 km gereden. Gemiddeld verbruik nu 3,0 l/100 km! En dat zelfs met de caravanritjes:
De caravan naar de garage gebracht voor onderhoud. En na het onderhoud ook weer opgehaald. Vrij korte ritten, maar wat een ervaring is dat! Na de vorige auto is dit een verademing! Elektrisch heel erg soepel met de caravan optrekken. De heuvel op soepel overschakelen naar de benzinemotor. Met groot vertrouwen met deze combinatie naar Italië deze zomer!
(Ruim) 2 maanden verder
- 56.129 km
Na ruim 4500 km in ruim 2 maanden kan ik wel zeggen, dat dit mijn beste auto ooit is. Wat een comfort, wat een souplesse. Met de caravan (1300 kg) rijden is alsof er niks aanhangt. Alleen verbruikscijfer gaat omhoog. Met al mijn ritten die ik elektrisch kan doen is verbruikscijfer alsnog de laatste maand op 1,8 l/100 km uitgekomen.
Er zijn mij 2 dingen opgevallen: in een mooie vloeiende, iets scherpe bocht (oprit snelweg) kan ik minder snelheid maken dan met mijn vorige (Mazda CX5). Minder grip, meer uitbreken. Dit kan ook aan de banden liggen, maar voor nu: voorzichtiger de snelweg op daar.
Als ik op "Puur" modus de snelweg op ga, is er rond 90 km/h een acceleratiegat. Daar wordt even ingehouden, om vervolgens weer door te trekken. Met elektromotor hoeft dat niet...
Maar verder geen klagen. Heerlijk rustig weggedrag, heerlijke stoelen. Ook achterin ruim genoeg om met 4 volwassenen te rijden. Kortom, een top ervaring!
Vakantie
- 59.993 km
Wat een beest van een auto! Met caravan, dakkoffer en 4 volwassenen met de nodige bagage naar Italië geweest. Op de heenweg over de Fernwegpass en de Brennerpass. Zeer ontspannen rijden. Kracht en souplesse kenmerken deze auto. Lekker comfortabel. Bochtjes draaien, hellingen zonder problemen op en ook nog (een beetje) de accu laden. De hele vakantie gereden in de POWER-stand. 2 keer de accu (in Italië) opgeladen, de rest op benzine. Verbruik heb ik privé bijgehouden: hele vakantie gemiddeld 1 op 10! Viel me ook nog eens niks tegen.
Omdat dit niet representtief is voor mijn gewone autogebruik niet in de verbruiksmonitor mee laten nemen.
4 maanden
- 62.004 km
Inmiddels ruim 10.000 km gereden. Ik zal in de komende weken de auto een garantiebeurt geven, want de dode-hoek signalering doet het niet, evenals de "er loopt/rijdt iemand achter je" signalering, als ik achteruit wil rijden.
Maar even na laten kijken.
Ik vrees dat dit te maken heeft met de aanrijding op de parkeerplaats (er reed iemand tegen mijn rechterachterzijde aan).
Maar verder nog steeds helemaal tevreden met mijn mooie, zwarte, R-design XC40 Recharge!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
![Volvo XC40 Recharge P8 AWD R-Design [ 3-Fase ] {SOH-91%} (INCL-BTW) *PANO | FULL-LEATHER | DIGI-COCKPIT | FULL-LED | MEMORY-PACK | HARMAN/KARDON | TOP-VIEW | CARPLAY | NAVI-FULLMAP | ECC | PDC | KEYLESS | HEATED-SPORTSEATS | BLIS | CAPLAY | 19"ALU*](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/58334511/0-6be2a1f027b5bd2cfd29c74d20c3d0d1.jpg)
Volvo XC40 Recharge P8 AWD R-Design [ 3-Fase ] {SOH-91%} (INCL-BTW) *PANO | FULL-LEATHER | DIGI-COCKPIT | FULL-LED | MEMORY-PACK | HARMAN/KARDON | TOP-VIEW | CARPLAY | NAVI-FULLMAP | ECC | PDC | KEYLESS | HEATED-SPORTSEATS | BLIS | CAPLAY | 19"ALU*
- 2021
- 137.129 km

Volvo XC40 Recharge Core | Camera | Navigatie | Climate Control | Apple Carplay/Android Auto |
- 2022
- 57.669 km

Volvo XC40 T3 163PK Automaat Inscription / Navigatie / Adaptive Cruise control / Stoelverwarming / Elektr. Trekhaak / Parkeersensoren v+a
- 2019
- 34.484 km
Lees ook

Verkoop-top 10: Succes Volvo XC40 duurt voort

Opnieuw plug-in hybride SUV's voor €25.000, maar nu Europese

Praktijkverbruik Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid: geschrapte stekker-SUV langs de lat

Alfa Romeo Tonale vs. Volvo XC40 - Vergelijkende Test


Lezersreacties (0)
Reageren