Volvo XC40 Recharge Extended Range Core (2023)

autoreview

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 RechargeVolvo XC40 Recharge

Signalement

UitvoeringXC40 Recharge Extended Range Core
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn tweede E-auto

Na vijf jaar tevreden gereden te hebben in een Jaguar I-Pace werd het, vanwege de bijtelling die van 4% naar 22% zou gaan, tijd voor een nieuwe elektrische auto. Ik had een aantal zaken die ik graag anders wilde:
1-Een hoger geremd trekgewicht
2-Een iets groter bereik
Mijn voorkeur ging uit naar een Polestar, helaas kan je deze alleen online aanschaffen; Inruil van de Jag zou dan lastiger worden. Voor de Tesla model Y gold hetzelfde.
Dus op naar de Volvo dealer.
Een extended range uitvoering besteld, vapour grey buitenzijde, grijze woolblend bekleding van binnen. Met kristallen schakelpook uiteraard. Warmtepomp, veiligheidssystemen erbij besteld, trekhaak etc.
Om het uiterlijk iets spannender te maken, heb ik een setje sportveren en spoorverbreders van Heico gemonteerd, 3cm lager ziet gaaf uit. Wordt wel een tikkie stugger, vooral voor degenen die achterin zitten.
Bereik is prima, 430 km hartje winter, 520 km hartje zomer. Laadsnelheid is super.
De auto doet alles goed, zo goed zelfs dat hij behoorlijk saai begon te worden. Voor een petrolhead als ik is dit geen goede keuze gebleken, heb helaas besloten de auto in te ruilen tegen een leuke benzine auto.
Dat was het moment dat ik van de ene verbazing in de andere viel.
Voor een elektrische auto van 9 maanden oud, met net 10.000 km op de klok, die op dat moment nog in de top 5 van meest verkochte EV's in NL staat, krijg je geen drol meer terug.
Aanschafprijs bijna 60k, de dealer waar ik de auto gekocht heb wilde nog 30k ervoor teruggeven (50% afschrijving in 9 maanden tijd). Een toets bij Wijkopenuwauto.nl leverde niets op, geen enkele reactie ontvangen.
Realiseer je als aspirant koper van een EV dat dit iedereen kan overkomen, de EV markt is heel instabiel.
Ergo: De XC40 Recharge is een perfecte auto voor iemand die de auto als vervoermiddel wil inzetten. Doet alles goed, voelt erg robuust aan.
Verkoop hem echter nooit!!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.