Volvo XC40 (2020)

autoreview

Signalement

Bouwjaar2020
KM-stand laatst70.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo Nederland zeer teleurstellend – Volvo Serva Amersfoort uitstekend

  • 70.000 km

Mijn begin 2021 aangeschafte Volvo XC40 is eind 2023 nog geen drie jaar oud. Het midden display, noodzakelijk voor bediening van verwarming, telefoon, radio, navigatie etc., laat alle kleuren van de regenboog zien maar werkt niet. Een reset, zoals voorgeschreven door Volvo heeft geen resultaat.
De controle bij Volvo-dealer Serva-Amersfoort leert dat óf het scherm óf de achterliggende computer kapot is. Volvo Nederland geeft Serva de instructie een nieuwe computer te plaatsen. Helaas blijkt de nieuwe computer niet op korte termijn leverbaar. Wekenlang blijft de auto in de garage bij Serva, door slecht onderdelenbeheer van Volvo Nederland en verkeerde aanwijzingen van Volvo Nederland. Bij het testen van de nieuwe computer blijkt dat toch niet de computer kapot is maar het scherm. Dat wordt vervangen. Probleem opgelost? Technisch wel, maar verder?

Serva begrijpt mijn grote teleurstelling als nieuwe klant (mijn ervaringen met Volvo-dealer Buitenweg – Hilversum waren telkens zo beroerd dat ik was uitgeweken naar Serva). Serva brengt niet het volle pond in rekening maar komt met een keurig coulancevoorstel.
Echter, het probleem met mijn Volvo XC40 is geen probleem van Serva, maar van Volvo Nederland. Weliswaar is de garantietermijn verstreken, maar de noodzaak om een onderdeel te vervangen dat geen mechanische slijtage ondergaat is toch heel vreemd. Daarnaast heeft de reparatie onnodig lang geduurd. Dat is geheel aan Volvo Nederland te wijten die een onjuiste instructie aan Serva afgaf. Serva heeft door onheldere aanwijzingen van Volvo Nederland veel onnodig meerwerk verzet.

Volvo Nederland gaat niet in op mijn klachten en valt voor de coulance regeling terug op de dealer. De bijdrage van Volvo Nederland bestaat uit het dragen van de kosten van vervangend vervoer. De rekening, die na het coulancevoorstel van Serva nog €1578, bedraagt, moet ik dus gewoon betalen.

Deze Volvo XC40 is mijn laatste Volvo. Gelukkig zijn er genoeg aanbieders van andere auto’s, die wel achter hun eigen kwaliteit staan.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volvo XC40

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.