Volvo V90 T6 Plug-in Hybrid AWD Core (2023)

autoreview

Volvo V90 T6 Plug-in Hybrid AWD Core (2023)

Signalement

UitvoeringV90 T6 Plug-in Hybrid AWD Core
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst70.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste weken

  • 70.500 km

Na 8 jaar een V70 D4 te hebben gereden toch de wens om hybride te gaan rijden. Niet volledig elektrisch, daar hoor ik te veel negatieve geluiden over. Wij reizen minimaal vier per jaar naar de Alpen en geen zin in drie stops of meer.
Proefgereden in een BMW 530e en de V90. De bmw is afgevallen vanwege de kofferbakruimte, iig het gebrek ervan. Prachtige auto welke heerlijk reed maar met drie jong volwassenen op de achterbank en alle skispullen etc was dit echt niet haalbaar. Sws is het downgraden vanuit de V70 want daar kan niets aan tippen qua kofferbakruimte. De V90 dus. Qua power ook zeker krachtiger dan de bmw heb ik ervaren. Prachtige stijlvolle auto van twee jaar oud is het geworden. Heel blij toen we hem bij de Volvo dealer op gingen halen. Alles perfect geregeld daar.

De eerst meters dan: wat een genot om er in te rijden, de rust en eenvoud van het dashboard, het interieur wat als nieuw is. Leer ruikt nog nieuw. Helemaal top onderhouden. Mooi zwart leer. Veel beenruimte achterin. Ik reed altijd met muziek aan maar betrap mezelf erop dat ik hier in stilte wil rijden. Wat een rust. De auto glijd als een slee op de pirelli p zeros. Interface is zeer makkelijk om te begrijpen. Ik vind het heerlijk om te spelen met het verbruik van de accu dus rijd eigenlijk alles tot nu toe in de ‘B’ stand. Hij regenereert dan heel veel. Op sommige ritjes verbruik ik 4kwh en wek er bijna 1 op. Thuis aan de lader en iedere keer op 100% bij 84 of 85km. Heel dicht bij de wltp dus. Ik rijd heel vloeiend, zeker niet traag maar anticipeer heel goed op het verkeer. Bezinemotor pas een paar keer gebruikt, om de kids te laten ervaren hoe snel de auto wel niet is. Mooi rauw, race geluid als je hem op power zet. Hij voelt als gekieteld, we hebben drie keer geklokt, het gemiddelde kwam uit op 4,9 naar 100. Dat zijn eigenlijk T8 waardes. Auto komt uit Zweden met import dus wie weet. Heb er verder niets aan maar is wel grappig.
Na 1,5 week kan ik nog niets zeggen over het bezineverbruik, ik rijd namelijk tnt alleen nog maar pure in de B stand. Ben benieuwd als ik wat langere rit ga maken. Wordt vervolgd

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.