Volvo V60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum (2013) #5

Volvo V60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum (2013) #5

UitvoeringV60 D6 AWD Plugin-Hybrid Summum
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2020

Eindelijk een echte auto: een Volvo!

Na wat automerken te hebben gereden heb ik dan eindelijk een merk gevonden die mij het meest past..
Ooit begonnen met Alfa Romeo "je bent jong en je wilt wat" was toen het thema en dat heb ik geweten..Een merk met haat/liefde gevoelens. Zo trots als een pauw dat je eerste auto een Alfa was natuurlijk! Houten stuur, een sportief rijgedrag en het zag er op het oog nog leuk uit. Maar ja, de betrouwbaarheid liet wel eens te wensen over. Na 4 Alfa's kwam het gezin met kinderen om de hoek kijken en dan wil je wel iets betrouwbaarders. Dat werd dus een Opel Astra station omdat deze ruim en betrouwbaar was. Maar wel een beetje saai. Toen kwam ik een Renault Megane Scenic tegen het lijf, waarom ik die ooit gekocht heb is mij nu nog een raadsel? Vlug ingeruild voor een Opel Zafira, waarmee we met ons gezin met inmiddels 3 kinderen en een hond prima in vermaakten. Voor een wat kostbare onderhoudsbeurt in het vooruitzicht snel ingeruild voor een Toyota Corolla Verso. Prima auto en betrouwbaar. Alleen het verbruik viel wat tegen op den duur. Tot slot nog 4 jaar met 'jawel' een Renault Megane Estate diesel gereden. Deze voldeed op zich prima, lekker zuinig, maar na 4 jaar wil je wel weer wat anders. En wat voor anders het werd het een Volvo V60 D6. De keuze hierop was dat ik graag ooit een Volvo 5 cilinder wilde en mijn vrouw graag een elektrische. Dit is dan een mooi compromis geworden. De wegenbelasting telde trouwens ook wel mee, deze is namelijk tot 2025 voor de helft en dus goed betaalbaar. Korte ritten naar mijn werk gaan volledig elektrisch en voor de lange afstanden rijden we lekker zuinig met de diesel. Ik zit nu op gemiddeld 3,5 l op 100 km. Dit komt mede door het elektrisch rijden, heel erg fijn! Het is trouwens sowieso heerlijk rijden op elektrisch, de rust en stilte is echt verslavend en dat terwijl ik 'vroeger' ook wel van wat motorgebrul hield. Het geluid van de diesel op de snelweg verloopt overigens ook prima stil. Alleen in de stad hoor je de diesel wel op de voorgrond, daarom is het de kunst om daar zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Dus op de snelweg de 'safe' stand aanzetten, zodat de batterij weer opgeladen is voor in de stad. Er zijn nu 3 maanden voorbij en met 5000 km gereden te hebben zijn wij nog super blij met deze aanschaf. De nieuwwaarde van deze auto was maar liefst 70.000 en ik heb hem aangeschaft voor onder de 10.000. ! Dat is een behoorlijke afschrijving geweest voor de vorige eigenaar..
Hiervoor krijg je heel veel luxe en waarde voor je geld. Wij hopen nog lang met deze V60 door te blijven rijden, in ieder geval nog tot 2025. De auto rijdt nog als nieuw en ziet er ook zo uit. Dus daar zal het niet aan liggen.
Ook de hoge kilometerstand ( 278000) kan de V60 gemakkelijk hebben als je nagaat dat de helft elektrisch is afgelegd. De motor heeft geen olie verbruik en klinkt nog heel gezond. Nu maar hopen dat alles heel blijft, we zullen het zien...

PRIVATE LEASE Volvo V60