Volvo V40 T3 Dynamic Edition (2018)

autoreview

Volvo V40
Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40Volvo V40

Signalement

UitvoeringV40 T3 Dynamic Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst7.200 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 op 9

  • 7.200 km

Nieuwe Volvo gekocht. Type T3 Edition. Automaat.

Ik besloot voor de Golf van Volvo te gaan; ik kwam uit een V60 Hybride van 2014. (ook een review gegeven). Nu voro het eerst minder kilometers en gezien de negatieve attitude naar diesel auto's besloten voor een actie instapper met automaat op benzine.. De huidige T3 ( Volvo motor, 1598 cc)

Natuurlijk wennen. Klein, kleiner, kleinst.. Eigenlijk geen ruimte voor volwassen passagiers op de achterbank ( ik ben als bestuurder zelf 196 cm). Stuiter de stuiter.. Wat een verschil in comfort met de (te)zware V60.. Piep en gerammel.. Dat was ik niet gewend.. Fluitende toon in het interieur boven de 160 km/h (komt ergens van buiten) en heel veel gerammel in de passagiersdeur...

Rijden; Wat een vervelende automatische bak. Doet me denken aan die half/robot automaat van mijn 508 SW. Terwijl dit een "volle"automaat is schakelt deze heel, heel erg nerveus.. Voelt niet lekker.. Maar gezien mijn (m)eerdere ervaringen met automaten (zoals die Peugeot 508) zal ik daar misschien wel gevoelig voor zijn. Enfin; plat gezegd.. het is maar niets...

Verbruiken; Deze jonguh (of meisje) drinkt meer dan de baas. Dat had in niet voor mogelijk gehouden. Gezien het gewicht en de motor.. Ik kom niet boven de 1 op 9. Het schijn mij persoonlijk voornamelijk een choke probleem. Langere afstanden op een rustige snelheid zorgen voor 1 op 12. Maar met mijn rijksweg snelheid.. (iets over de 130 schat ik) is 1 op 10 de regel.

Navigatie: Oud en traag. Anno maart 2019 staat in mijn "nieuwe"volvo nog steeds de rotonde bij Joure.. Daar gaat de belofte voor levenslange gratis updates.. En dan nog dat kleine schermpje.. haha.. De I pad van de kids is 50% groter.

Lawaai; lijkt steeds alsof je met de ramen geopend rijdt. Zit frequent aan de schakelaar voor "omhoog"maar helaas geeft dat geen verandering.

(Bijna) alles LED; zo raar dat dan de verlichting in de spiegels niet is voorzien van een LED lichtbron. Aan zoiets zie je dat het toch een update is van een "oudere"auto...

Cruise control; staat altijd 1 km onder de ingestelde snelheid.. Dus stel ik hem in op 130 km/h dan gaat de snelheid niet hoger dan 129.. #raar

Follow home verlichting; Deze kan je niet standaard aanzetten. Je moet iedere keer met je grootlicht hendel dit activeren.

Handrem: gewoon een ouderwetse gigantische greep. Dit kan werkelijk echt niet meer in een luxe middenklasser. (Voro zo een merk als volvo is dit eigenlijk ronduit een beetje..... zielig..)

Positief:

De zit voorin.. Wat een geweldige stoelen.

Veiligheid; reeds 1 maal een kleine correctie gehad van de electronica.. Daarvoor dank Volvo; Scheelde weer een bezoekje aan een schadenet schade hersteller.

Materiaal: Mooi dashboard materiaal; mooie sierstroken in het dashboard

Instellingen dashboard; Heel erg prettig dat je je eigen thema kan kiezen. Ik ga altijd voor de rode sportieve variant. Zie je de snelheid gewoon duidelijk in cijfers i.p.v. een aanduiding door een naald.

Interieur verlichting; is mooi en volledig aan te passen.

Tot zover; op naar de 10 Dkm.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.