Volvo S40 2.4i Summum (2005) #2

autoreview

Volvo S40
Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40Volvo S40 - interieurVolvo S40 - interieurVolvo S40 - interieur

Signalement

UitvoeringS40 2.4i Summum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf191.402 km
KM-stand laatst191.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dubbele ervaring

  • 191.000 km

Deze auto in 2021 gekocht in plaats van een 'oude' S40 uit 2003.
Een flinke stap omhoog: een 2.4 met 170pk in plaats van een 1.8 met 122pk. Veel moderner uiterlijk en interieur, veel meer opties... Maar: vele malen minder betrouwbaar.

De auto heb ik ongeveer 1,5 jaar gereden. Dit was naar mijn mening eigenlijk te lang. Werkelijk alles wat kapot zou kunnen, ging kapot:

-Hemeltje hing na een jaar achterin helemaal omlaag
-Buitentemperatuursensor begaf het. Dealer wist dit met contactspray dan weer een aantal maanden te fiksen, maar eigenlijk moest er een compleet nieuwe kabelboom in (nieuw ontwerp..)
-Achterruit vervangen ivm. kapotte FM-sensor
-VVT-tandwiel en solenoid
-Nokkenaskeerringen
-De auto verbruikte veel olie... Na 6000km had ik steeds een compleet droge peilstok
-Automaat bonkte... Alle motorsteunen voor origineel vervangen en me een powerflush of 2 aan laten smeren. Maar ding was gewoon gaar en rijp voor een revisie of ruilbak
-Honger naar draagarmrubbers

Nu zul je denken ''Pech gehad!'' echter veel van het opgenoemde is een zwak punt bij het P1 platform. Een bepaald deel zal ook wel pech zijn.. Maar toch getuigt het niet bepaald van kwaliteit.. De auto is zowel door mij als de vorige eigenaar netjes onderhouden, dus het was zeker geen verwaarloosde wagen. Ik heb eerdere Volvo's met een tonnetje meer gereden, dit waren ook geen goedkope auto's in onderhoud. Maar het is nooit eerder zo bont geweest.

Overigens viel het benzineverbruik me ook wel tegen. De auto is moderner en lichter dan menig P2.. Maar deze 2.4 had toch net wat meer dorst. Gemiddeld een 1:12 en met veel moeite 1:13. Terwijl een beetje S80 (P2) wegkwam met een 1:14, bij gelijke rijstijl.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.