Volvo Polar 2.3 Holiday Estate (1997)

autoreview

Volvo 940

Signalement

UitvoeringPolar 2.3 Holiday Estate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf225.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Lekker ruime auto, handiger dan de Audi omdat daar de zitting van de achterbank niet opklapbaar was: dan hou je een relatief groot gat over tussen de neergeklapte bank en de voorstoelen waar makkelijk een hond in valt tijdens hard remmen: krijg het beest er rijdend dan maar weer eens uit. Wel jammer bij deze laatste lichting is dat naar mijn mening de kwaliteit stukken minder is dan bij eerdere 740 exemplaren: er gaat beduidend meer stuk dan ik gewend ben.
Prettige stoelen (half leer) maar het stuur geeft enorm af, schijnt Volvo-kwaaltje te zijn, had ik nog nooit van gehoord. Oplossing: nieuw stuur (wel weer gedonder om de airbag over te laten zetten).
Ondanks low pressure prestaties en G3 installatie is het verbruik exact hetzelfde als van een oude 740 met een gewone lpg installatie, altijd 1:8, snelweg of binnenweg of file.
Nog een voordeel: groter dan de nieuwe V 70, waar denken ze bij Volvo dat je je bagage wil laten?

PROBLEMEN

Niveauregeling doorgezakt, vrij prijzige reparatie (+ zwaardere veren voor € 300)
G-3 installatie kan niet zonder LPG rijden: kosten € 700 voor nieuwe tank (plus behoorlijk wat uren zoekwerk voor de garage en vervangen injectoren)
Stuur geeft hinderlijk af: moet nog vervangen worden.
Geleiders van het schuifdak gebroken (?) nieuwe geleiders à 120 per kant er in (en schuifdak een hele vakantie niet open)
Wéér de stabilisatorstang los: bij zware belasting klappert de hele achtertrein onder de auto op&neer.
Moeizame reparaties op het Franse platteland, de ANWB helpt ondanks alle mogelijke IRK-Plus papieren ook niet echt. In Frankrijk dan toch maar een Franse auto rijden ? (met alle ellende van dien...)

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.