Volvo C30 T5 Momentum (2007)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 T5 Momentum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst73.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker bakkie

  • 70.000 km

Na veel wikken en wegen ben ik dan toch maar kleiner gaan rijden.
Een volgende Volvo moest het worden, dat was al zeker.
Na diverse proefritten, onder meer met diesels en benzineauto's is de keus toch gevallen op een benzine verbrander, en wat voor een.
Al tijdens de proefrit was ik verslingerd aan het sleuren van de 5 cylinder turbo.
De lange ritten naar Zwitserland en het oude oost Duitsland ben ik helemaal overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Op de Duitse autobahn rij je echt niet voor schut.
Je kunt aardig meekomen, maar dat mag ook wel met 220 PK onder je rechtervoet.
De uitvoering van mijn C30 is ook top.
Open dakje, stoelverwarming, HP radio, cosmic white met bruine spoilerset, helemaal af.
Alleen de stoelen zijn een beetje klein voor mijn lengte van 1.96. In snelle bochten is het frame van de stoel te voelen. Tot nu toe het enige smetje, wat mij betreft.
Het verbruik valt nog mee. Rond de 10 liter op 100 kilometer, als in mezelf in bedwang houd. In Nederland geen probleem met al die controles.
Al met al een goede keus.

caravantrekker

  • 73.000 km

In juni 2010met de T5, automaat en een caravan van 1500 kg, voorzien van slingerbedwinger naar Zwitserland geweest.
Geen centje pijn, alleen in mijn portemonnaie.
Verbruik 1 op 7,5 met sleurhust aan de haak.
Verder ging de T5 als de brandweer.
Je moet wel opletten dat je niet te hard gaat, bijvoorbeeld bij ff inhalen van een vrachtwagen.
Voor je het weet ga je ver over de maximum snelheid heen.
Stabiliteit is OK.
Ook de bergen gaan prima. Vermogen is natuurlijk zat voorhanden.
Bij dalen is de handmatige schakeling prima te gebruiken.
In tunnels is dan ook een mooie sound te horen.

Al met al een aanrader.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.