Volvo C30 T5 Momentum (2007) #3

autoreview

Volvo C30 T5 Momentum (2007)

Signalement

UitvoeringC30 T5 Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf173.700 km
KM-stand laatst214.500 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste update

  • 177.777 km

Paar duizend kilometer verder, na aanschaf:

1. Remschijven voor vervangen incl. blokken. Brembo Max performance.
2. Nieuwe motorolie + filter
3. Kleine beurt laten uitvoeren

Verder rijdt de auto prima. Verbruik is bij normaal rijden 8.5/100 te houden. Indien intensief gebruik plaatsvindt is 9.5/100 zeer reëel.

Auto is sportief en motor laat een mooie roffel horen. Vijfcilinder lust een slokje, maar het geluid maakt heel veel goed.

De stoelen zijn comfortabel en de auto schakelt soepel. Vlot in de 1e en 2e verzet. 0-110 km/h haalbaar in 2e versnelling. Geweldige bochtenridder bij sportief rijden. Stuurt niet te zwaar noch te licht.

Bijna 2 ton...

  • 198.000 km

Ruim 20.000 km verder kan ik nieuwe ervaringen delen...

Het afgelopen jaar autorijden ging helaas niet zonder slag of stoot.

In de winterperiode na het nemen van de gebruikelijke auto-onvriendelijke drempels van dit land, was helaas een stabilisatorstang kapot gegaan. Daarnaast begon het achter bij mijn veren/schokdempers kabaal te maken bij oneffenheden op het wegdek.

Na reparatie van de stabilisatoren achter zijn de kraakgeluiden helaas gebleven. Rechts een licht lekkende schokdemper, vervanging komt nog.

Paar maanden verder begon mijn stuur een steeds vreemder gedrag te vertonen bij acceleratie, later bleek dat de aandrijfassen versleten waren.

Na het een kwam het ander, koppeling en dubbelmassavliegwiel ook versleten. Tja, 2 ton bijna he? In april bleek ook de airco condensor goed lek te zijn en zomerbanden waren ook aan vervanging toe.

In totaal laten versleutelen aan de C30 T5:

1. Aandrijfassen compleet alles Volvo origineel + draagarmen voor + rubbers schokdempers achter;

€ 2.500

2. Stabilisatorstangen achter; €250

2. Aircocondensor; €500

3. Koppeling + DMF (LuK); €1.250 incl. Arbeid ( volvo dealer prijs zou €2.600 zijn ...)

4. 4x Pirelli Centurato P7; €660 incl. balanceren etc.

Laten doen bij universeel garage waar ik vertrouwd mee ben.

Motor is droog geen lekkages, bak is prima. Voor mij toch alles tezamen reden geweest voor deze €5k investering. Niet mals, maar komende 2 ton heb je het wel gehad zo.

Op het programma staan:

- schokdempers achter.

Verder is de auto getuned bij RICA Waalwijk, veel meer trekkracht onderin duidelijk merkbaar, vooral vanaf 3e versnelling 2k rpm. Meer souplesse. Daarnaast heeft de 6e versnelling ook meer betekenis gekregen qua koppel.

Op naar de 3 ton.

Auto verkocht

  • 214.500 km

Na ruim 3 jaar met veel plezier rond gereden te hebben, was het besluit gekomen om afscheid te nemen van de 2e auto. De kosten als 2e auto werden immers te hoog en met het vooruitzicht op een nieuwbouw appartement opgeleverd in 2023, was de rationele keuze aangekomen om de auto te verkopen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.