Volvo C30 1.6D DRIVe Start/Stop Summum (2009)

autoreview

Volvo C30
Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30Volvo C30

Signalement

UitvoeringC30 1.6D DRIVe Start/Stop Summum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het spreekt voor zich dat het uitzoeken van een nieuwe (lease) auto een feest is voor een liefhebber van auto’s.

Helaas moest ik afstand doen van mijn zo geliefde Honda Civic 1.8 I-VTEC executive. Dit vanwege een calculatie / inschatting fout door het wagenparkbeheer.

Ik zou en moest in 2008 op benzine gaan rijden, omdat de diesel en benzine prijs op dat moment nagenoeg gelijk waren.

Helaas bleek dit op de lange termijn niet de meest economische oplossing bij 55.000 kilometer per jaar en werd de Honda overgedragen aan een collega.

Selectie:-
Vanuit de werkgever is bepaald dat naast de keuze voor een diesel deze ook nog eens een A of B energie label moet hebben.

Na de calculatie module van de leasemaatschappij dienovereenkomstig te hebben aangepast viel mijn oog op de Volvo C30.

Proefrit:
Helaas was er geen C30 beschikbaar voor een proefrit. Genoegen genomen met een V50 met dezelfde 1.6 DRIVE start/stop diesel.

De rij eigenschappen en het solide gevoel spraken mij zeer aan. Ook het geluid van de high performance audio en opbouw van het dashboard vielen goed in de smaak.

Uiteindelijk de volgende bestelling gedaan:

Volvo C30 1.6 D DRIVE start/stop , summum pakket, flame organge metallic, high performance audio

Levertijd: ongeveer 8 weken.

Na 3 weken telefoontje van de dealer dat de gekozen uitvoering (1.6 drive start/stop) niet meer leverbaar is vanwege een model jaar wisseling. De dealer was zo vrij om zonder

gereviseerde opdracht danwel goedkeur het nieuwe type te bestellen. (D2) Deze actie werd niet bepaald door de leasemaatschappij gewaardeerd.

Uiteindelijk na 7 weken de sleutels in ontvangst mogen nemen en na een korte uitleg de showroom uitgereden.

Inmiddels is de auto 8 maanden oud en kun je vaststellen dat dit een echt maandagochtend exemplaar is, getuige de hieronder genoemde problemen die ervoor gezorgd hebben

dat mijn vertrouwen in deze auto tot diep onder het vriespunt is gezakt.

Lees en huiver :-

KM stand 500
- Storing in het motor management
-> auto 8 werkdagen in de garage

KM stand 9500
- Claxon gaat spontaan af bij linksaf slaan (vanzelf opgelost)

KM stand 17.500
- Storing in het airbag systeem
-> auto 3 werkdagen in de garage.

KM stand 18.000
- Ramen gaan spontaan open (2x tijdens parkeren en 1x tijdens rijden)
- Aanlopend geluid bij rechtsaf slaan

KM stand 19.000
- Gebrek aan motorvermogen na koude start -> ERG klep defect
- Hinderlijke zoemtoon dat er geen gordel wordt gedragen terwijl dit niet het geval is
- Stoelverwarming gaat zonder reden gaan aan
- Software update teneinde nagelen van de motor tegen te gaan.
-> Auto 5 werkdagen in de garage.

KM stand 22.000
- Aanlopend geluid bij rechtsaf slaan weer terug
-> auto 2 werkdagen in de garage

KM stand 25.300
- Auto start niet. Accu leeg door een stille (stroom)verbruiker, opgelost door de ANWB

KM stand 28.700
- Zoemtoon dat er geen gordel wordt gedragen is weer terug. Na 2 dagen vanzelf opgelost.

KM stand 29.000
- Tijdens rijden spontane melding dat portier open staat terwijl dit niet het geval is. Vanzelf opgelost.

KM stand 30.150
- Aanlopend geluid rechts weer terug. Nog niet opgelost.

KM stand 32.000
- Brandlucht in de auto. Toerenteller viel uit. Storing in Motorsysteem en Anti skid.
-> auto 1 dag in garage.

KM stand 32.080
- Wederom storing in motorsysteem en anti skid. -> verlies aan motorvermogen. Motor slaat af tijdens rijden op snelweg
-> Momenteel ben ik de auto al 2 weken kwijt. Na reparatie door de garage is de auto overgebracht naar Volvo Nederland. Wat er nu gaat gebeuren is onbekend. We wachten af.....

Het is "gelukkig" een leaseauto. Je moet er toch niet aan denken dat je deze auto prive gekocht zou hebben van je spaargeld....












.








5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.