Volvo 960 Estate 3.0i 24 Valve Stockholm (1996)

autoreview

Volvo 960 Estate 3.0i 24 Valve Stockholm (1996)

Signalement

Uitvoering960 Estate 3.0i 24 Valve Stockholm
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf205.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Evaluatie

  • 232.500 km

De 965 is nu een jaar in mijn eigendom en moet voor het eerst APK gekeurd (232000 km). Dit betekend ook dat ik er nu een jaar in de rondrijd. Tijd voor een evaluatie dus.
Om maar met de afgelopen APK te beginnen. Geen opmerkingen! Ook geen kritische punten waar kunnen nemen! Dat doet me goed na toch wel een paar tegenvallers. Alhoewel tegenvallers,…

Wat is er afgelopen jaar aan gedaan.
Bij aankoop (205000km):
• Nieuwe DB riem + waterpomp + remschijven achter. En uiteraard niet te vergeten een gasinstallatie met 77ltr onderbouw tank .

Afgelopen jaar:
• Bladveer achter vervangen (Nordicar). In het rijden iets stugger geworden wat ik ervaar als een dikke plus! Ennn, het belangrijkste (de uiteindelijke reden) geen “Lowrider” na een weekend parkeren.
• 1 nieuwe (andere) bobine van de achterste cilinder •
Tijdens de zomervakantie 2010 de radiator laten vervangen aangezien deze kapot was gegaan. Dure reparatie (€420,-) Gelukkig de helft terug gekregen van de ANWB aangezien we geen beroep hebben gedaan op ons recht van een vervangende auto,… Kon voor beide partijen wel uit dus. Verder goed geoliede machine die van de ANWB!

Het rijden:
1 woord, subliem! Mooie stille loop van een 6 in lijn. De auto nodigt uit tot relaxt rijden. Gewoon met ±2200 rpm optrekken naar de gewenste snelheid, de bak regelt de rest wel. En het mooie is dat wanneer er snelheid gewenst is je door simpel het gaspedaal te vloeren je er in mum van tijd er ineens achterkomt dat er best nog wel wat paarden stal stonden.
Het interieur ben ik ook erg over te spreken. Zwarte hemel met zwarte bekleding van stijlen en stoelen. En dat de bestuurder stoel memorie standen heeft valt ook erg in de smaak (ik 1,95 zij 1,68 ;-) )

Komen we bij wat verbruik cijfers. Brandstof: dat is stevig te noemen. Op gas nu ± 1 op 7. Op lange stukken halen we net geen 1 op 8. Met een caravan er achter zit het verbruik zo rond de 1 op 5 (bij ±100 km/h). Olie: ± 1 op 8000 km is (geen idee of dit goed/ slecht is,…?). Koelwater, bij een lekke radiator is dit vors te noemen ;-).

Zoals ik er nu in sta ben ik nog steeds erg content met deze 965. En hoop hier binnenkort weer een evaluatie te kunnen schrijven.

Tot zover.

.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.