AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen Up! 1.0 EcoFuel BMT move up! (2013)

autoreview

Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen up!
Volkswagen Up!

Signalement

UitvoeringUp! 1.0 EcoFuel BMT move up!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst250.000 km
Lezerswaardering: 74%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Cng up!

  • 100.000 km

Graag wil ik mijn verslag doen van de eerste 100000 km met mijn cng up!. Door privé omstandigheden ben ik eind 2011 ineens lange afstanden gaan rijden . Dat deed ik eerst met mijn mercedes c200 kompressor benzine en dat ging heerlijk...die zoeft over de weg , niks aan het handje...nou ja eigenlijk alleen het bezineverbruik met bijbehorende kosten. Na een jaar en 45000km verder besloot ik om een cng up aanteschaffen. Die werd eind februari 2013 afgeleverd en het grote avontuur kon beginnen. Nu ben ik ruim twee jaar verder en kan eigenlijk alleen maar enthousiast zijn. De up rijd prima, het geluidsniveau is acceptabel, voor zit je als een vorst : stoelen acceptabel , het opendak fantastisch en elke rit gewoon : starten , lopen en niet zeuren! De cng up! Moet wel elke 15000 km voor een beurt , prijs daarvan is netjes, maar daarbuiten heeft er niets aan gemankeerd! Het verbruik is nog steeds het zelfde: rond de 1 op 25. Waarbij gezegd moet worden dat ik een rustige rijder ben. Dus ja ik rijd er fijn in en heel economisch. Mijn traject is gunstig wat betreft cng pompen, dat is wel een punt van overweging want de landelijke dekking is niet overal even goed.
Alles is relatief....mijn up! Is geen mercedes...ik hoop dat de lezer zo mijn verslag verstaat..
Met upperste groet , Rene

Aanvulling verslag

  • 155.000 km

Beste Lezer,

Sinds mijn vorige verslag , 100.000 km , ben ik ondertussen op de 155.000 km aangekomen ; en ik rijd nog steeds met veel plezier mijn kilometers ! Buiten normale onderhoud heb ik nog geen extra kosten aan de Up gehad. Wel is er onder garantie een schakelaar van de passagiers airbag vervangen. Het verbruik is nog steeds 1op 25 km en heb ik geen merkbare veranderingen aan de auto bemerkt.
Dus.... op naar de 200.00 km.
Groet Rene

Update

  • 200.000 km

Beste Lezer,

Ik heb ondertussen de 200000 km grens gepasseerd . Alles gaat naar behoren ; geen storingen of kapotte onderdelen , wel optijd het reguliere onderhoud , de kleine en grote beurt laten uitvoeren. Op advies van garage ook de cng gastanken visueel laten controleren ; 365,- euro !! Dat viel niet mee.
Wel heb ik ondertussen vier nieuwe banden laten monteren. Het verbruik is nog zoals in het begin ; 3,7 kg/ 100 km of 1 op 25 km. Dat geeft een actieradius van 300 km op gas. Ik ben dik tevreden met zoals het gaat en ga dan ook op naar de 300000 km ,
Met groet.

Update

  • 250.000 km

Ondertussen de 250000 km gepasseerd . Ik heb , op advies , van vw garage olie van de versnellingsbak later vervangen. Dat is heel goed uitgepakt want die schakelt weer veel soepeler. Ook zijn de voorwiellagers vervangen en een nieuwe accu geplaatst.
Buiten de normale onderhoudsbeurten om geen bijzonderheden ; de motor loopt als een zonnetje en het verbruik is zoals vanaf het begin rond de 25 km op 1 kg cng. Voorlopig rijd ik prima, dus op naar de 300000 km.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren