Volkswagen Up 1.0 60pk move up! (2019) #2

autoreview

Volkswagen Up 1.0 60pk move up! (2019)

Signalement

UitvoeringUp 1.0 60pk move up!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst177.000 km
Lezerswaardering: 86%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e Verslag

  • 130.000 km

1e Verslag

November 2023 115.000 km

Een VW Up!
Hoe dan? Ik bedoel…raar…ik…
Als er al een andere auto komt, dan is het een Japanner, eventueel een Koreaan. Aziatisch, want die auto’s zijn behoorlijk storingsongevoelig. En DAT vind ik belangrijk aan een auto. En dan heb ik een VW Up?

De verkoper bij mijn vaste garage vroeg mij aan welke auto ik dacht als opvolger van mijn net aan de kant gezette Subaru Trezia diesel. Eeeeh…een 107, of een C1, of een Aygo. Een 5 deurs, met airco, toerenteller en cruise control. Doe je zelf een lol en koop een Up, dat is net iets meer auto, de wielbasis is wat groter, dat merk je tijdens het rijden. Ik heb er eentje, ga er maar in rijden. Die auto is net even wat meer dan die auto’s die jij opnoemt. Wij hebben erg goede ervaringen met de Up.
Eigenlijk tegen mijn zin in, stem ik toe. Heb nog steeds het smoor in: die Subaru met wederom roetfilterperikelen. De groene nummerplaten er op. Gadver…grijs metallic. Klote kleur. Kleine proefrit. En die bevalt uitstekend. Rammelvrij, leuk roffelend motortje, airco erin, snel opgewarmd interieur, stuurt heerlijk licht, het dashboard vind ik ook mooi. Ik kan eigenlijk niks negatiefs bedenken. O ja, die klote kleur…
Ik heb niets te veel gezegd hè?, aldus de verkoper bij terugkomst. Klopt, hij rijdt erg mooi. Daar kan ik wel aan wennen. Maar die klote kleur!!! Vind je ‘m niet mooi? Ik vind hem prachtig. ’t Is een champagne-kleur, chique (Tuurlijk vindt hij die kleur mooi, hij ziet handel).
Een klein half uur met de verkoper gekletst, daarna kort onderhandeld, handtekening gezet onder het koopcontract: de auto wordt gepoetst, helemaal schoongemaakt, een cruise control wordt er in gebouwd, de Subaru ingeruild. Als je ‘m komt ophalen herken je ‘m niet. Dan is ‘ie als nieuw, aldus de verkoper.
En dat klopt. Als ik de auto een week later ophaal, blinkt ‘ie prachtig. Het interieur is smetteloos. De garage had em toch nog een kleine beurt gegeven, daar was ‘ie nog maar 1400 km van af. Lief, dat kreeg ik er voor niks lekker bij. Alleen die kleur…
Raar. Ik heb een auto gekocht waarvan ik de kleur niet mooi vind, geen Aziatisch product, die ik niet zelf opgezocht heb, waar ik vooraf geen “studie” van gemaakt heb. Zo ‘n ongelofelijke “niet-des-mij” actie.

VW Up!, 2019, 115.000 km, ex-lease, 5 drs, metallic lak, airco, cruise control, volwaardig reservewiel.

Met elke auto streef ik een doel na:
Met deze auto verwacht ik 5 jaar te rijden. Ongeveer 30.000 km per jaar. Elk half jaar naar de garage, om en om een kleine dan wel grote beurt. Jaarlijks een poetsbeurt.

1e bevindingen (na 2 weken en 1.600 km):
- Rammelvrij, heerlijk.
- Mooi roffelende 3 cilinder, ik vind het een leuk geluid.
- De eerste 3 versnellingen komt de auto beslist mee vooruit. De 4 en 5 zijn spaarversnellingen.
- Zuinig: ruim 1 op 20 is haalbaar met constant 105 op de teller (is 100 KM/u GPS). Eerste tankbeurt 1:21,5 en de tweede 1:21,2.
- Waardeloze meter voor de brandstofvoorraad. Blijft heel lang vol aanwijzen, terwijl de benzinevoorraad vanaf het laatste kwart erg snel naar “leeg” gaat. Niet logisch. Ik let meer op de afgelegde kms vanaf volle tank. Ik kan ruim 700 km op een volle tank rijden.
- Warm: interieur is snel op temperatuur.
- De olie-temperatuur-meter geeft pas na 25 km aan dat de 87 graden is bereikt. Warmer heb ik nog niet gezien. Blij met dit metertje!
- Bij versnellen met warme olie in de motor kan je makkelijk in de 3 naar de 100 versnellen, ik doe ‘m daarna in de 5.
- Stoelen. Niets bijzonders, eenvoudig zelfs. Nog geen lange rit gemaakt, tot nu toe tevreden.
- Stuurverstelling, prettig. Jammer genoeg alleen op en neer, niet naar voren of achteren.
- Mooi dashboard. Eenvoudig, ’s avonds mooi verlicht.
- Kofferbak is wel heel klein. Krat met boodschappen zet ik op de achterbank. Er zit een mooie ruimte onder de bodemplaat.
- Ruimte: Vakantie, al besloten de campingspullen in grote boodschappen-tassen te stoppen. Geen plastic bakken meer. Deed ik ook met mijn Peugeot 205. Komt wel goed. Voor de rest heb ik niet meer ruimte nodig. 4 Personen vinden een goede zitplaats met genoeg beenruimte. Het scheelt dat wij onder de 1.80 mtr en niet breedgeschouderd zijn.
- Het draaigedeelte van de verwarmingsknop is van plastic, van een enorm “made in Taiwan”-kwaliteit. Het is volgens mij wachten op het moment dat het breekt. Ik draai de knop steeds met beleid. Doet me denken aan mijn Saab 93. Die brak met regelmaat.
- Praktisch: de verwarming van de achterruit gaat na een tijdje uit zichzelf uit.
- Erg fijn: 1 keer kort met de richtingaanwijzer is 3 keer knipperen. Waarom hebben niet alle auto’s dit?
- 2 bekerhouders. Voorheen las ik in autobladen over bekerhouders en dan dacht ik altijd “wat een gezeur”, maar tegenwoordig heb ik altijd een waterflesje en soms een koffiebeker bij me. En dan zijn 2 bekerhouders gewoon fijn!

Samengevat:
Tevreden met mijn onverwachte aankoop. Vreemd aankoopgedrag van mij. De auto stuurt prettig licht, verbruik is ruim 1 op 21.

Maart 2024 130.000 km

De km’s vliegen er probleemloos op. Gemiddeld ruim 1 : 22. Blij mee.

Het is een klein en licht autootje. Daar hoort het rijgedrag dan ook bij: makkelijk sturend, lekker licht maar tegelijk goed voelend wat er gebeurt. Best wel zijwind gevoelig (rijd maar door Flevoland met stevige zijwind). Van de 60 pk moet je niet veel verwachten. Het trekt redelijk naar de 80 km/u. Medeweggebruikers doen dit bijna altijd sneller. In de 3e doortrekken naar boven de 100 km/u kan makkelijk, maar je schiet er niet veel mee op. Het gaat gewoon niet snel. Punt.

Wat je vooral niet moet doen is de schakel-indicator volgen. Ik heb het wel eens gedaan. Je ziet dat je dan om op snelheid te komen weinig brandstof verbruikt t.o.v doortrekken in de versnelling, maar iedereen achter je ergert zich (terecht) bont en blauw aan je slome rijgedrag. Bovendien lijkt het wel alsof de motor gewurgd wordt. Amechtig geluidje hoor je dan. Als laatste vind ik dat de overbrenging van 2 naar 3 dán niet goed is, zo groot is de toeren-terug-val. Nee, beter hoger in toeren doortrekken. Als je voor de rest constant op de snelweg rijdt (cruise control) wordt je toch nog beloond met een zeer aangenaam verbruik: gemiddeld 1 op 22.

Ik gebruik de korte tik tegen de richtingaanwijzer vaak. Het lichtje knippert dan maar 3 x. Waarom heeft niet elke auto dit? De temperatuurregel-knop is nog steeds niet bezweken. Haast onbegrijpelijk. In mijn optiek van inferieure kwaliteit, maar toch al 130k kms heel gebleven. Een wonder. De stoelen zitten voor onze posturen goed. Ook bij langere ritten. Zo ogen ze echter niet.

De bevestigingsmechanisme van de veiligheidsgordel klikt erg vaak. In het begin van een rit hoor ik het vaak, na een minuut of 10 ben ik het getik wsl gewend, want ik erger me niet meer, ben me niet meer bewust van het getik.

Er is niet/nauwelijks olieverbruik. Ik peil regelmatig. Omdat er maar zo weinig olie in het motortje zit, is het van belang dat de auto tijdens het peilen “waterpas” staat. Toen ik dit peilen voor de derde keer deed, schrok ik best. Grrrr, minimum!!! Dit is niet best. Een liter goud gekocht (kannonnu, wat is deze olie duur). Na aankoop bij de garage, eerst weer gepeild…keurig op peil??? Onbegrijpelijk. Niet dus, bij mij voor huis is de plaats waar de auto stond tijdens het peilen beslist niet “waterpas”. Dat had ik me eerder moeten beseffen.

Van de week een grote beurt laten uitvoeren. Opmerkelijk was de grote smerigheid in de remtrommels. Nu keurig schoongemaakt. Dat gaat voortaan elke 30k km. Het remverschil voor en na de grote beurt was opvallend. Effect van onderhoud was hier goed merkbaar. Alle vloeistoffen en filters weer nieuw. Bij de volgende beurt wordt geadviseerd nieuwe achterbanden te laten monteren. Voor de rest geen enkele opmerking. Op naar de volgende 15k km. Waarschijnlijk ga ik dan zelf de olie, oliefilter en interieurfilter vervangen. Dat is niet zo’n bereklus. De garage verdient dan geld aan nieuwe banden.
Een volgende update zal ik doen na de 145k beurt. Geen idee hoe snel die stand bereikt wordt, omdat ik binnenkort mijn woonwerk-km’s weer op de motor ga maken. Aan de andere kant, de zomervakantie wordt wsl een lange reis.
Ik heb de verkoper nog bedankt voor zijn goede tip, betreffende deze auto. Ik ben er tevreden mee.

Conclusie:
- Probleemloos
- Fijn sturend
- Zuinig
- Over de kleur ga ik het niet hebben, nu niet, en na-volgend niet. Dat doet ook niets af aan de kwaliteit van de auto. Maar mooi is anders.
- Verrassend ruim voor zijn lengte en breedte.
- Tevreden eigenaar

2e Verslag

  • 147.000 km

2e Verslag

September 2024 147.000 km

Algemeen:
De kms gaan door en door. Al weer bijna 17.000 km erbij sinds maart. Wees al vast gewaarschuwd, dit wordt een erg saai verslag. En dat is positief.

Een vakantiereis van ruim 5300 km helpt daar ook bij. De auto is onverstoorbaar. Erg fijn. Alleen bergop en -af. Dan merk je dat een auto met kleine motor en erg lange versnellingen niet praktisch is. Je moet vroeg anticiperen om in een juiste lage versnelling de berg op te rijden. En afdalen? Gebruik de rem! Dat is echt anders dan bij mijn auto’s voorheen: lang leve de dikke turbo diesel. Voor de rest, alles naar de zin. Ik had vooraf echt niet verwacht dat ik zo tevreden over de auto zou worden/zijn. Maar snap nu best wel waarom je in bergstreken geen VW Up bij de lokale bevolking ziet. Langdurig bergop rijdend tijdens de vakantiereis, met hoge buitentemperatuur, resulteerde in een olietemperatuur van 108 graden. Normaal in NL zie ik max 90 graden. Ik had geen flauw idee wat een gevaarlijke olietemperatuur is. Was daarom ook blij om te zien hoe snel die hoge olie-temperatuur weer zakt als je bergafwaarts rijdt. Later kwam me in de zin dat ik in een Peugeot 508 een keer een olietemperatuurmeter heb gezien met een rood vlak vanaf 130 graden. Als dat voor die auto zo is, zal dat ook ongeveer de grens van de VW UP! zijn. Geen enkele zorg meer daarna.

Onderhoud:
Vóór de reis zijn er 2 nieuwe banden gemonteerd, Michelin cross climate. De airco heeft een controle gekregen. Het “koudte-goedje” is ververst/aangevuld.
Om verdere onkosten te verminderen heb ik de auto bij km stand 145.000 zelf van schone olie, nieuw olie- en luchtfilter voorzien. Ook een cleaner in de brandstoftank om de brandstofleidingen schoon te maken. Doen ze in de garage, dus kan ik zelf ook makkelijk even doen. Bij 160.000 km is er dan weer de grote beurt met alles er op en er an, die uitgevoerd mag worden door de monteur.

Relaxed:
De auto heeft bij mij een relaxed leven. Ik rijd veel, maar haast altijd rustig, een rit duurt meestal 3 kwartier of langer. De motor bereikt elke keer gemakkelijk de optimale temperatuur. En dan slijt een motor nauwelijks. Alleen met warme motor trek ik even door in toeren. Naar 100 km/u in de 3e, daarna kort in 4 en vervolgens naar 5 en vast zetten op cc. Eenmaal op snelheid is het tijdens de rit meestal tussen de 2500 en 3000 toeren. Relaxed, voor motor en bestuurder. Ladidie ladida.

Airco en klapraam:
De auto bezit een goed functionerend airco-systeem. Maar heeft nóg een item waar menig mens lacherig over doet, maar naar mijn ervaring erg goed werkt. De beide achterportieren hebben ramen die niet op- of neerwaarts geopend kunnen worden. Je kan ze eenvoudig opendrukken. Het raam scharniert aan de B-stijl kant, en komt geopend tot een kier van 4 a 5 cm aan de C-stijl kant. Tijdens het rijden trekt de rijwind de warmte op een doeltreffende manier door die kier uit de auto. In de jaren ’80 en wsl ook nog wel ’90 van de vorige eeuw, was dit een vaker voorkomend fenomeen. De Up! heeft ’t weer. Volgens mij puur kostentechnisch goedkoop te produceren, maar ik ben er blij mee. Het werkt uitstekend, produceert geen extra lawaai en is onderhoudsvrij. Ik rijdt meestal alleen. Als bestuurder voorin de auto heb ik totaal geen last van tocht. Leuk, een auto met airco en klapraam, 2 goedwerkende systemen.

Na de grote beurt bij 160k km, meld ik me weer.

Conclusie:
- Probleemloos
- Fijn sturend
- Zuinig, ruim 1 : 22 (gemiddeld over ruim 30k km)
- Verrassend ruim voor zijn lengte x breedte x hoogte, een kampeeruitrusting voor 2 personen past eenvoudig, er is dan nog goed zicht via de achteruitkijkspiegel.
- Handige klapraampjes
- Zeer tevreden eigenaar

3e Verslag

  • 160.000 km

3e Verslag:

Maart 2025 160.000 km

Beurt
Een kleine beurt was voldoende bij km stand 160.000. De garage meldde dat een grote beurt nu nog niet hoefde. De kleine beurt zelf uitgevoerd. Dan ben je voor een kleine € 100,- klaar. Olie en -filter, lucht- en interieurfilter, 3 nieuwe ruitenwissers. Een online-leverancier van auto materialen is dan mijn grote vriend. De APK rolde de auto zo doorheen, steekproef als bonus. Kosten €44,-.

Tevredenheid
Ik waardeer de auto. Geen poeha en blabla, maar altijd starten en rijden. En dat ook nog eens erg zuinig en daardoor goedkoop. En dat zocht ik.
Bij de 175.000 km stand gaat de auto naar de garage voor een grote beurt.

Kosten per km
Als ik alle kosten bij elkaar optel en deel door de afgelegde km’s kom ik op een km-kostprijs van € 0,36. (hierin zijn meegerekend de prijs van aanschaf, verzekering, wegenbelasting, onderhoud en brandstof).
Natuurlijk daalt dit in de toekomst. Ik ben benieuwd of en wanneer deze prijs onder de 25 cent komt. Wat hierbij zeker helpt, is dat ik het vervangen van olie, filters, bougies, het toevoegen van brandstof-cleaner voortaan zelf doe. Geen garage-rekening. Banden, remmen, remolie en toekomstige storingen zijn voor de garage.

Conclusie:
Al 45.000 km:
- Probleemloos
- Zuinig.
- Daardoor zeer tevreden.

4e Verslag

  • 177.000 km

4e Verslag:
December 2025 177.000 km
Beurt
Ik heb zelf de olie, oliefilter, luchtfilter en interieurfilter gewisseld. Een brandstofcleaner in de tank geleegd. Dat is per definitie goedkoper dan dat de monteur dit doet. Laat ik die spullen nu net bestellen terwijl daar ook Black-Fr korting is. Je raadt het al, ik heb ook de cleaner, filters en olie voor de volgende beurt al gekocht. Volgend jaar koop ik die spullen weer in november. De monteur heeft de remmen gecontroleerd en gereinigd (achter trommelremmen), de versnellingsbak-olie vernieuwd en het koelsysteem van nieuwe koelvloeistof voorzien. Bij een volgende beurt ook maar nieuwe bougies er in.
Superauto
Ik zit droog, heb een prettig leefklimaat dankzij de airco, zit goed genoeg op de stoel, de motor is stil als ‘ie op snelheid is (100 km/u), cruise control is voor het comfort, hij stuurt lekker licht, er zit meer dan ruim genoeg licht in de koplampen. Brandstofverbruik is gedaald. Dat is bereikt door nog beter te anticiperen op gas loslaten. Rijd nu gemiddeld 1 : 23 (dat is gedurende de zomertijd, de herfst en winter zal weer lager scoren).
Ik ben benieuwd wanneer er eens een band, een remblokje, remschoen, schijfrem, versleten is. Die zullen niet duur zijn, verwacht ik. Zo ook niet de wegenbelasting en verzekering. Daarom is het in mijn optiek een superauto.
O ja, de ruimte: met neergeklapte achterbank en voorstoelen erg ver naar voren, maar nog wel ruimte genoeg om veilig achter het stuur te zitten met mijn 1,78 mtr, passen er ook nog eens 2 opgestapelde euro-pallets in.
Denk er om
Om zuinig te rijden wilde ik daar voorheen nog wel eens in “doorslaan”. Bij inhalen van vrachtauto’s, versnel ik nu bewust. Eventuele snel achteropkomende auto’s hebben daardoor zo weinig mogelijk last van mij.
De motor wordt niet meer lui. Met een warme motor versnel ik dagelijks enkele keren bij optrekken tot 4000 toeren. Voorheen dacht ik dat het te benzine-slurpend was. Het is juist goed om de motor ook kortstondig op deze manier te gebruiken. Om echt zuinig te rijden is een goed onderhouden motor nodig met een chauffeur die vooral anticipeert. Met name bij het kunnen laten uitrollen van een auto maak je veel verschil. Ik zorg er wel voor dat eventueel achteropkomend verkeer zich niet aan mij ergert.
Ten derde, de handrem. Die gebruikte ik haast nooit, zeker niet bij parkeren. Ik zet de versnellingsbak altijd in z’n 1. Nu gebruik ik em zo nu en dan, om de doodeenvoudige reden dat de handrem hierdoor niet vast komt te zitten. Dat heeft me in het verleden bij andere auto’s wel eens onnodige reparatiekosten opgeleverd.
Zelfheling
Gedurende 2 dagen stuurde de auto heel naar. Kleine correcties op de snelweg konden niet soepel gemaakt worden. Je voelde een geringe weestand waar je doorheen moest duwen. Maar dat was dan weer een stuur-reactie die net te ver doorschoot. Met als gevolg dat je weer terug moest sturen, ook weer met een geringe weerstand waar je doorheen moest. Met weer als gevolg dat je net weer te ver corrigeerde, etc., etc. Zeer vervelend. Op internet las ik dat dit vaker bij de VW Up voorkomt en dat een reparatie tot een oplossing leidde. Deze is echter niet uitgevoerd. Na 2 dagen stopte het probleem, een typisch geval van zelfheling. De toekomst zal uitwijzen of dit een incident van 2 dagen is geweest.
Mooi?
Het model vind ik inderdaad wel mooi, maar de kleur…nèèèh.
Kosten
Iemand die zo lovend over zijn doodgewone auto kan zijn, zal zeker ook wel de moeite nemen om alle kosten bij te houden? Klopt! Dat is een gewoonte van me geworden. Kost me geheel geen moeite. Levert me inzichten op. Onder andere de volgende: in 2 jaar 60.000 km gereden. Alle kosten opgeteld is de km-kostprijs op dit moment €0,28. (hierin zijn meegerekend de gehele prijs van aanschaf, verzekering (all risk), wegenbelasting, onderhoud en brandstof). In maart ’25 vroeg ik me af wanneer deze onder de 25 cent zou komen. Ik verwacht dat in april 2026 wel bereikt te hebben.
Ik bereken in deze de gehele aanschafprijs van de auto. Eerlijker is natuurlijk de afschrijving. Maar ik heb geen idee hoeveel die is. Door nu te kiezen voor de gehele prijs, heb ik een duidelijker beeld van de gebruikskosten. En bij het einde van het bezit, bereken ik wel de afschrijving en gebruik die in de km-kost-prijs. Die zal dan altijd net iets gunstiger zijn dan nu.
Toekomst
Ik heb besloten deze auto te houden totdat er een caravan aangeschaft gaat worden. We hopen nog lang te kunnen kamperen in een tent, dat heeft onze voorkeur. Dan is een andere auto niet nodig.
Dit motortje en de auto, kunnen volgens mij, op de manier hoe ik er mee om ga, met gemak 3 ton halen. Hetzelfde blokje levert met turbo 115 pk, wordt in tal van VAG-modellen gebruikt. En ik heb hetzelfde blokje voor maar 60 pk. Hoeft niet te presteren (gniffel, hij kan ook nauwelijks presteren) Het wordt ook nog eens kalm bereden. Veelvuldig op de snelweg. En dan slijt er eenvoudigweg niet veel. Nu rijd ik nog vaak 30 K km’s per jaar. Dat zal veranderen. Ik denk dat over een jaar of 5 dan wel de 3 ton bereikt zal zijn. Nou, dan lach ik tot die tijd in ieder geval om mijn auto-onkosten. En wanneer er dan nog steeds geen caravan hoeft te komen, dan rijd ik gewoon door.
Ik ga lekker door met waar ik met deze auto ben begonnen: rijden, plezier hebben, schoon maken, goed (laten) onderhouden. Dit zou zo maar eens een heel beste keuze kunnen zijn, op aanraden van mijn vaste garage. De 1e 2 jaren zijn naar volle tevredenheid verlopen.
Beschadiging
BAM! Wat een schrik. Donker, 3 sprong, links zie ik lichten, een auto nadert. Oppassen, ik heb voorrang, maar krijg dat op deze 3 sprong regelmatig niet. Snel rechts kijken, wel licht, maar dat is geen auto, dat is het licht van een lantaarnpaal. Langzaam de 3 sprong oprijden, vol aandacht op de links aankomende auto, die ziet mij, die stopt, ik trek op en BAM ik schrik heel erg. Ik ben tegen een auto aangereden??? Ja dus. Geen lantaarnpaal. Een auto, van rechts. Mijn fout.
’s Avonds bel ik de jongedame nog een keer om de verzekeringstechnische zaken door te nemen. Meldt ze: “ik heb een oude auto, die deuken en krassen op de deuren, die maken mij niets uit. Ik ruil em binnen een half jaar toch in, krijg er geen stuiver méér inruil voor. Wat mij betreft hoeft er niks verzekeringstechnisch ingevuld te worden”. Okay...deze reactie had ik niet zien aankomen. Heb als dank iets voor haar gekocht waarvan zij aangaf dat ze dat als cadeau kon waarderen.
De Up heeft een klein scheurtje in de bumper, een wieldop die erg beschadigd is en een rechter voorspatbord waar een lichte vouw in zit. Precies in het midden van de wielrand. Ik heb gevoeld dat aan de onderkant/binnenkant lak geknapt is. Het is niet zichtbaar. Ik laat het niet herstellen. Misschien dat ik rond Kerst en Nieuwjaar even met een dremel ga schuren en er wat verf op ga stippen. Misschien ook niet…
Sterrenwaarding
Ik pas mijn waardering aan. Betrouwbaarheid gaat nu naar 5 sterren. Comfort blijft echter wel op 3 sterren staan. Er mankeert echt niets aan. Maar sinds een jaar heb ik een oude Mercedes 190 E erbij, 33 jaar oud. Als je daar in rijdt, weet je welk comfort de Up mist. Anders gezegd, als ik deze auto niet ter vergelijk had, was het comfort van 3 naar 4 sterren verhoogd. Nu niet.
Conclusie
Al 2 jaar en ruim 60.000 km:
- Probleemloos
- Zuinig.
- Daardoor, wederom, zeer tevreden.
- Gedeukte auto, gedeukt ego.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.