Volkswagen Up 1.0 60pk high up! (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Up 1.0 60pk high up! |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 64.000 km |
KM-stand laatst | 74.880 km |
Nieuwe auto!
- 64.670 km
Na ongeveer 4 jaar wilde ik wel graag een wat nieuwere, luxer uitgeruste auto dan dat ik gewend was. Namelijk een Citroën C1 uit 2006 met 220.000 km op de teller. Deze auto heb ik met plezier gereden, tegen erg lage kosten (zie review).
Een nieuwe auto hoefde van mij niet per se groter, ik rij toch voornamelijk alleen en heb de ruimte niet nodig. Ook is het altijd duurder in de wegenbelasting en verbruiken ze meer brandstof.
Dit meegenomen ben ik gaan kijken naar verschillende A-segmenters, met de Up! had ik al eens kennis gemaakt en het reed gewoon goed. Ook heb ik gekeken naar een nieuwer model C1/Aygo/108, maar vond ik het verschil met de eerste generatie niet bijzonder genoeg, ik wilde wel écht wat anders. De i10 en Picanto vond ik er zelf minder leuk uitzien, hier heb ik verder niet naar gekeken.
De Up die ik heb is van leuke opties voorzien, cruise control, climate controle en stoelverwarming zit erin. Het is ook het model van na de facelift, hier heb ik speciaal voor gekozen aangezien deze een naar mijn idee beter infotainment systeem hebben, met telefoonhouder.
Bij aankoop waren er een aantal dingetjes die gebeurd moesten worden, zo trilden de remmen, had een band een bobbel en was het tijd voor een beurtje, gelukkig is er een automonteur in de familie die het tegen leuke prijsje kan doen ;).
Komend vanaf mijn C1, is deze auto op en top luxe. Hopelijk gaat hij tegen net zo weinig kosten en net zo lang mee.
Eerste 10,000 km
- 74.880 km
10.000 km verder bevalt de auto me nog erg goed, de prestaties zijn niet fantastisch, maar dat heb ik er ook nooit van verwacht. Er zijn dan ook maar 60 pk’s aanwezig. De auto is gelukkig wel zuinig, het verbruik van de C1 is hiermee vergelijkbaar. Ik haal nu 1:19-1:20, dit was bij de C1 ongeveer ook het geval.
Zeker nu het wat kouder wordt, is de stoelverwarming erg lekker. Hiervoor heb ik de auto niet uitgezocht, maar ik zou het niet willen missen. Verder ben ik vooral blij met cruise controle, dit is op lange wegen echt enorm prettig. Minpuntje vind ik de felheid van het achteruitrijlicht, je ziet zo goed als niks in het donker, ik ga nog maar eens bekijken of er andere exemplaren in kunnen.
De auto is ook meegeweest voor zijn eerste beurt, hierbij zijn de remmen vervangen, 2 nieuwe banden gemonteerd, auto uitgelijnd en zijn alle filters vervangen + nieuwe olie. De auto trilt niet meer met remmen wat erg fijn is, hij kan er weer een jaar tegenaan.
De betrouwbaarheid staat tot nu toe op 5, in de korte periode dat ik hem heb zijn er geen gekke dingen gebeurd. Hopelijk blijft dat zo.
Tot nu toe bevalt hij me verder uitstekend :).
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Kia Picanto - Opel Karl - Toyota Aygo - Volkswagen Up

Volkswagen Up Beats 1.0 TSI (2016)

Renault Twingo TCE 90 vs. Volkswagen Up 1.0 TSI

Volkswagen Up 1.0 TSI - Rij-impressie

Elektrische Zeekr X nu al in Nederland
