Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid 272pk R-Line Edition (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Tayron 1.5 eHybrid 272pk R-Line Edition |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 39 km |
| KM-stand laatst | 4.079 km |
Eerste kennismaking
- 39 km
De Volkswagen Tayron
Vanaf het moment dat ik deze auto het eerst voorbij zag komen zei ik dit wordt de volgende. En zo geschiedde alhoewel 1,5 jaar later🤣.
Inmiddels is de auto geproduceerd en geleverd bij de dealer. A.s. vrijdag de 19e sept ga ik hem ophalen.
Ik heb gekozen voor de Tayron in de kleur Nightshade blue met de volgende samenstelling:
- R-Line 272pk E-hybrid
- velgen York 20 inch hoogglans zwart
- R-Line interieur
- Assistance pakket plus
- Comfort Pakket plus (15 inch scherm + Harman Kardon)
- Black style pakket
- Design pakket
- Multi Media pakket plus
- Travel pakket
- Trekhaak + Assist
Ik zal na mijn eerste kilometers een goede review schrijven. Denk je zelf na over deze auto of heb je vragen zet ze in de comments dan zal ik hierop reageren dan wel op proberen uit te zoeken.
De eerste 500km
- 500 km
Zo, daar is dan de eerste review met Tayron rijervaring.
Het begin was niet helemaal vlekkenloos.
Vrijdag om 10:30 uur zou de VW geleverd worden bij mijn werk in Utrecht. Echter was er vanuit de dealer iets net niet goed afgestemd met het chauffeurs bedrijf waardoor we om 10 uur gebeld werden dat het niet ging lukken. Gelukkig door langs beide kanten flexibiliteit te bieden hebben we de overdracht om 11:15 gedaan in Almere. Gelijk een vuurdoop gezien we diverse afspraken hadden staan en daardoor dus wat haast hadden.
De overdracht was dus op ons verzoek snel zonder extra uitleg. Helaas ontdekte we lichte velgschade op een velt. Lijkt vanuit het bandenapparaat bij het wisselen naar de all seasons te komen. Dit werd keurig door de dealer opgepakt en gaan ze netjes oplossen.
De eerste 100 km van Utrecht naar huis was prima. Na de eerste 500m de melding “let op het verkeer” hier wordt je direct helemaal gek van😂. Dus gelijk in de voorkeuze gezet ok uit te schakelen elke rit. Evenals de snelheidspieper. Al moet ik zeggen deze is niet zo irritant alla geen gordel aan. Door dit in te stellen onder snelkeuze toetsen heb je deze uitgeschakeld voor je de auto in de D hebt.
Daar is gelijk mijn 2e gewenning. Iedere keer grijp ik toch nog richting de middenconsole om te schakelen. Maar dit is puur gewenning. Het werkt namelijk erg prettig aan het stuur.
Het multimedia scherm werkt snel en duidelijk na 1 dag kan ik al wel zeggen dat ik er aan begin te wennen. De achteruitrijcamera is prima maar scherpte/pixeldichtheid is wel Aliexpress kwaliteit. Die was bij de Tarraco echt een stuk beter. De 360 camera is weer even wennen beeld lijkt soms wat vervormd en daardoor niet super duidelijk. Bij de Tarraco reed ik hier blind op. Wat wel fijn is de achteruitrijcamera dat wanneer je helemaal instuurt om in te parkeren dat de camera dan een stukje “meedraait” / het beeld verder weergeeft.
Je bent wel echt met een serieuze auto onderweg hij voelt veel groter dan de Tarraco terwijl deze ongeveer dezelfde afmetingen had.
Wat je ook echt goed merkt zijn de schokdempers. Hier merk je ontzettend veel verschil tussen Comfort en Sport wat super fijn is.
Elektrisch rijden was tot nu toe enkel nog met aanhanger. Komende dagen gaat dit zonder en hierdoor een realistischer beeld qua verbruik. U met aanhanger kwam ik richting de 70 km elektrisch dat is al zeker netjes / goed.
De VW app krijg ik enkel als gast verbonden. Vandaag met VW gebeld men gaf aan dat het systeem eruit lag en ik het morgen nog eens moest proberen. Prima doen we dat op de zondag.
Verder werkt de auto zoals hoort. Ik vindt het nog mee vallen met piepjes van alle systemen. Mits je de snelheidswaarschuwing en oogcontrole uitzet.
Ontzettend blij met de keuze van R-Line / Black Pakket en Nightshade blue. De kleur veranderd in elk light.
Ik zal snel weer een update plaatsen met de opgedane ervaring, hopelijk hier toekomstige berijders of mensen die de keuze nog willen maken te kunnen informeren. Mocht je vragen hebben over de auto laat het weten dan kan ik het testen / controleren en beantwoorden.
1000km gereden
- 1.012 km
Inmiddels de auto een week in bezit en 1000 km gereden.
Punten die opvallen tot nu toe.
Verbeterpunten:
- Multimedia scherm geeft elke keer de melding “nieuwe instellingen gevonden” opslaan? Erg vervelend.
- In de Tarraco kon je heel snel op de parkeercamera drukken waardoor je het verkeerslicht makkelijk kon zien. Dat heeft de Tayron niet zo snel.
Fijne punten:
- De comfortabele dempers zijn heerlijk. Zodra je weer in een andere auto stapt denk je gelijk, was is mijn Tayron toch heerlijk.
Ook de sportstand maakt hem lekker sportief.
- Automatisch in/uitparkeren als je naast de auto staat had ik verwacht niet nodig te hebben. Blijkt toch erg handig en werkt goed.
- E actieradius bij zuiver elektrisch rijden +- 90 km, en dan rij ik gewoon lekker door.
- In Hybride modus echt wel een relatief zuinige auto. Auto geladen voor vertrek en voor de terugweg weer geladen.
Afstand:282 km
Rijtijd:03:59 u
Gemiddelde snelheid:73,6 km/u
⌀-verbruik brandstof:2,4 l/100 km
⌀-verbruik stroom:14,6 kWh/100 km
Van verliefdheid naar houden van
- 4.079 km
1 maand Tayron. ik ben van mening dat ik inmiddels een goede review kan geven over de Volkswagen. Inmiddels 4000 km gereden waarbij ik erg tevreden ben over de auto met name de ruimte in het interieur en de ruimte in de kofferbak. De ruimte onder de bodem van de kofferbak is net netjes ingericht met bakjes zodat daar alle poets spullen en het opvouwen toiletje van m’n dochter in kan. Ook in het interieur zijn voldoende opbergvakjes soms mis ik wel het gekoelde dashboard kastje. Mijn inziens een jammere besparing.
De positieve punten van de Tayron.
-De massagesstoelen staan standaard elke rit aan.
-De Groot licht assistent werkt ook superfijn. Er wordt letterlijk met groot licht onder de auto voor je geschenen zodat d’r geen last van heeft, maar zodat jij prachtig licht hebt over de weg.
-De 360° camera bevalt goed. Met name de site View is een verbetering dat je zowel het voorwiel als het achterwiel ziet. Voorheen bij de tarraco zag je enkel het voorwiel hierdoor is stoeprand schade rijden bijna mogelijk geworden.
- De instelbare schokdempers zijn ook erg fijn standaard op comfort maar wanneer je wil sturen maakt de sport optie een totaal andere auto. Het is echter zeker geen raceauto.
- Ook merk je dat de auto beduidend zuiniger is geworden dan mijn vorige Tarraco. bij een rit van 100 km 130 km/h kun je zeker één op 15 rijden terwijl de accu helemaal leeg is.
En dan natuurlijk de punten die in mijn ogen beter hadden gemoeten.
- persoonlijk vind ik het fijn om de camera snel aan te zetten wanneer je in een small straatje of even langs een andere auto moet passeren maar mijn voorkeuze balk met X aantal opties zit helaas al vol dus om de parkeer Camera aan te zetten is net even wat te veel moeite bij de taco was het een simpele knop naast de pook. Tips zijn welkom.
- de kofferbak kan automatisch sluiten met de voet bediening erg fijn in veel gevallen echter wanneer je net te veel je voet onder de bumper steekt, wilde de kofferbak al gaan sluiten. Wanneer je meerdere spullen uit de kofferbak moet halen is het soms vervelend.
- nog steeds krijg ik regelmatig de melding er zijn nieuwe instellingen gevonden. Nu moet ik zeggen door het regelmatig op oké drukken krijg ik hem nu eens per week ipv. laten we zeggen week in plaats van dagelijks.
Verder ben ik ontzettend blij met de auto. Ik rij altijd makkelijk 1000 km op een tank plus regelmatig laden waarbij ik veel lange afstanden rij vorige week in Duitsland 600 km gereden met gemiddeld 170 km/h. Dit ging erg makkelijk af ook met een lege accu. De auto nodigt trouwens totaal niet uit om hard te rijden. Het is een heerlijke comfortabele auto waarbij je na honderden kilometers uitgerust uitstapt.
Zou ik de Tayron aanbevelen zeker, zijn er dingen te verbeteren zeker. al met al ontzettend blij met mijn keuze laten we kijken hoe de komende periodes gaan met name de winter mochten er vragen zijn laat het me zeker weten in de reacties
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Tayron
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid Life Edition 60 mnd 100.000km garantie 18" LMV All season wegklapbare trekhaak stoelverwarming DCC adaptief onderstel privacy glas chrome dakrail camera side assist ACC 3 zone climatronic park assist plus stuurwiel verwarming
- 2025
- 10.685 km

Volkswagen Tayron 1.5 eHybrid R-Line Edition 272PK DSG Pano-Schuifdak, Head-Up Display, Matrix LED-Verlichting, Trekhaak, Black Style, Volleder, Harman Kardon, Keyless, 20" LM Velgen, Stoel-Stuurverwarming, 360gr. Camera
- 2025
- 19.136 km

Volkswagen Tayron 1.5 Plug-in Hybrid 272PK R-Line | Schuifdak | Park Assist Pro | Trekhaak | Elek. Achterklep | Zondag Open!
- 2025
- 10 km
Lees ook

Dubbeltest: Volkswagen Tayron vs. Mazda CX-60 - Plug-in hybrides in tussenformaat

De Volkswagen Tayron heeft zowaar standaard doorlopende lichtbalken – Back to Basics

Test: Volkswagen Tayron - Fijne familievriend tussen servet en tafellaken

'Gebruikte banden kopen kan voordelig uitpakken, maar koop ze wel bij een specialist'


