Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110pk Life (2022) #2

Volkswagen Taigo
Volkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen TaigoVolkswagen Taigo

UitvoeringTaigo 1.0 TSI 110pk Life
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022

Goede keuze

Na een lange zoektocht terecht gekomen bij de volkswagen tagio. Hiervoor reden wij een fiat punto diesel. Top auto, maar gezien het feit dat diesels meer geweerd worden en wij toch een grotere auto willen zijn we gaan kijken naar een andere auto. Wij hebben al een aantal keren in een volkswagen polo en tiguan automaat gereden met adaptieve cruise control. Als je daar eenmaal aan begint wil je niks anders meer. Hierdoor zijn wij in onze zoektocht begonnen met 3 eisen. Automaat, adaptieve cruise control en geblindeerde ramen achter. Wij hebben 3 auto's naast elkaar gelegd. De volkswagen taigo, skoda kamiq en hyundai bayon. Misschien voor de lezer handig te weten, wij hebben de keuze gemaakt voor private lease. De volkswagen was het duurste en de hyundai het goedkoopste. De hyundai was een mooie auto, maar wat betreft materiaal en ruimte echt minder dan de taigo. De viel snel af. In de Skoda kamiq hebben wij een proefrit gemaakt. Prima auto, maar toch iets meer lawaai dan de taigo. Zeker bij het intrappen van het gas was het loeien van de turbo nadrukkelijk aanwezig. Ook voelde de kamiq minder scherp op het gas. Na een 2e proefrit in de taigo waren we om. Een sportieve auto, komt goed mee in het verkeer en heeft standaard adaptieve cruise control. Toen we overeenkwam met de dealer vertelde hij ons dat er op de taigo een jaar levertijd zat. Gelukkig voor ons hadden ze een voorraad model, waardoor we binnen 4 weken na overeenkomst onze taigo voor de deur hebben staan. Tot nu toe vol lof over de auto. Het is geen race monster, maar komt lekker weg. Bij echt optrekken hoor je de 3 cilinder even brommen, maar niet hinderlijk. Verder is de auto heel stil. Fijne fysieke knoppen op het stuur en standaard digitale cockpit. Voor nu echt een aanrader.

1e tankbeurt

• 400 km

Vandaag voor het eerst getankt met de auto. Ongeveer 400km verder. Met een verbruik van 1 op 16 zeer tevreden. Feit dat we veel binnen de bebouwde kom rijden en natuurlijk een paar keer het gas heb ingetrapt ben ik positief verrast.

Met dat we de Taigo langer hebben worden we meer tevreden over de auto. Hij rijdt fantastisch comfortabel. De auto is inmiddels wat meer naar de hand gezet via de instellingen. Bij de adaptieve cruise control paste de auto de snelheid aan die op de borden werd aangegeven. De auto leest alle snelheidsborden. Dit zie je terug in je boordcomputer, hierop past je adaptieve cruise control zich aan. Vreselijk irritant, want soms blijft hij 80 rijden waar je 100 mag of hij leest het bord van 130 i.p.v. 100 en hij trekt hem direct door naar de 130. Gelukkig via de instellingen uitgezet en nu rijdt het heerlijk . Verder praktisch geen min punten. Ik moet nog een beetje wennen aan het uitstappen. Je zit hoog, maar als je wil uitstappen blijf ik soms met mijn voet aan de rand bij de deur haken. Kwestie van je been wat verder optillen en wennen. Verder raad ik de auto nog steeds van harte aan. 110 pk is meer dan genoeg, lekker stil als hij op snelheid is en het roffeltje van de 3 cilinder als je optrekt heeft ook wel wat. Tot nu toe geweldig! Wordt vervolgt

Eerste verre rit

Afgelopen weekend hebben we onze hobby weer aangedaan. Voor onze hobby zijn we richting Parijs gereden. Om precies te zijn Marne-la-vallee. Vanuit onze woonplaats (omgeving Zwolle), zijn we vertrokken. Op de heenweg was het enorm druk in Nederland, wederom hebben we weer de bevestiging gekregen hoe fantastisch een automaat is. File rijden is nooit een hobby, maar met een automaat een minder groot probleem. Wel merk je dat de adaptieve cruise control bij deze drukte niet ideaal is. De ruimte die de adaptieve cruise control tussen je voorgang houdt is zo groot, dat het voor veel mensen ruimte biedt om hem er tussen te gooien. Wanneer dit gebeurt, remt de auto direct af om weer die ruimte te creëren. Dat is niet prettig rijden. Vanaf Antwerpen hebben we constant op de adaptieve cruise control gereden. Het verbruik op de heenreis was 1 op 17. Dit vind ik persoonlijk netjes gezien de drukte en aanhebben van de airco en stoelverwarming. Het was een enorm comfortabele rit. Als ik de auto vergelijk met onze voorgang (fiat punto diesel 2012), hebben we een fantastische ruimte auto. Waar voorheen alles op de achterbank moest konden we nu alles kwijt in de kofferbak (één grote koffer van 60L, boodschappenkrat, schoenen, jassen en wat extra tassen. Er was nog ruimte over voor nog een 60L koffer. Op de terugreis was het nog rustiger. Hier hebben we een verbruik gehad van 1 op 19. Hoger dan de dealer op papier weet te geven. Ik kan niet anders concluderen dat deze auto aanraden. De Taigo heeft voldoende vermogen om goed mee te komen met het overige verkeer. Overige mobilisten halen je niet zo maar in als je het gas flink intrapt. Twijfel je over de aankoop van deze auto? Dan heb ik mijn antwoord voor je klaar: DOEN!

PRIVATE LEASE Volkswagen Taigo