Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Style (2023)

autoreview

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Style (2023)

Signalement

UitvoeringT-Roc 1.5 TSI 150pk Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst1.000 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het geval T-Roc

  • 1.000 km

VW staat erom bekend dat ze buiten Europa een afwijkend portfolio hebben. Soms met modellen die niet in Europa worden geleverd, soms met modellen met dezelfde naam als in Europa maar verlengd of anderzijds anders.

Deze review is van een merkwaardige tussenvariant. Een Europees model - T-Roc - maar met een afwijkende aandrijvingslijn. Het gaat hier om een gefacelifte versie met een 1.4 150PK motor met een traditionele 8-traps automaat. Dus geen DSG en geen 1.5TSI. Maar verder identiek aan de Europese T-Roc qua uitrusting etc.

De reden hiervoor schijnt te zijn dat de kwaliteit van de benzine die hier uit de pomp komt niet goed genoeg is voor de modernere 1.5TSI.

Achter het stuur merk je hier waarschijnlijk overigens heel weinig van. De 1.4 heeft immers eenzelfde prestatiecurve. En de 8 traps automaat is erg soepel, misschien wel beter dan DSG bij wegrijden. Misschien dat een DSG zuiniger is of sportiever maar in de praktijk is er volgens mij weinig verschil.

Verder rijdt het prettig. Stevig maar niet overdreven. Besturing is prettig. Stil. Het enige wat negatief opvalt, is het overmatig agressieve start-stop systeem.

De T-Roc is na de facelift van binnen een stuk minder plastiek. Qua infotainment is het een goed compromis tussen te digitaal (Golf 8) en traditionele bediening (eerdere Golf). Afwerking is goed.

Tja, en dan de elephant in the room. VW kan een vrijwel full-option T-Roc naar de andere kant van de wereld sturen voor een prijs die bijna de helft lager ligt dan in Nederland. Natuurlijk, het is niet helemaal vergelijkbaar qua techniek maar de gebruikservaring is hetzelfde. Ik heb daar verder wel een mening over maar zal die hier niet geven.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.